Den 30 augusti 2008

… så nämnde jag mitt vikingabroderi för första gången. På grund av skolan mestadels, så är tavlan fortfarande långt från färdig. Just nu håller jag på med en grej till Alexander, men kanske kanske, kan jag bli klar till 30 augusti i år? Då är det ju TRE år sen jag beställde tavlan …

Slutligen har vi bokat flygbiljetter till slutet av april då vi åker och hälsar på min storebror och hans sambo över helgen. Det ska bli riktigt skoj att se Stavanger och utforska vårt sköna grannland 🙂

I have found the one!

En nattjänst på 68,63%. From 1 april i år. Vikariat tom sista december i år. Det vore PERFEKT, to be honest. Jag har ringt enhetschefen nu och talat in på hennes telefonsvarare. Men jag skall ringa henne imorgon igen. Åh, tänk om jag kunde få detta! Håll tummarna!!

Blir smått galen

Nu fick jag äntligen tag på enhetschefen idag \o/ men det går fortfarande magsjuka vilket försenar allting. Dessutom lät det mer som att ”ja, men en timanställning så länge ska vi nog kunna ordna… så får vi se hur det går”… hon lät inte så hoppfull. Så då kanske jag inte har gjort helt fel att fortsätta söka jobb till sommaren.

Jag har alltid fått positiv feedback från mina praktikplatser så jag har trott att jag upplevs som positiv och därmed rätt så attraktiv som kollega. Alltså att det inte skulle vara så svårt att få jobb som det nu verkar vara. Det börjar sätta sig rejält på självförtroendet det här, ska jag ärligt tala om.

8 februari kl 11 ska jag i allafall vara där. Det är samma morgon som jag ska till ögonläkaren på Mölndals sjukhus (fast privat då) så det blir att åka från ett sjukhus till ett annat. Tanken var att Pär skulle stanna hemma på morgonen eftersom han hade matte då och det är en kurs som han egentligen kan tillgodoräkna sig och har råd att missa en lektion av. Men nu med detta så får vi försöka skaffa barnvakt tycker jag. Alexander är ju på förskolan mellan 9-14 om inskolningen gått bra, det är ju Jonathan som mest behöver passas.

Jaja, nu ska jag göra lite annat. Tänkte passa på att ta promenaden efter lunch när Pär kommit hem så han får lite extra pluggtid, som jag hoppas att han utnyttjar den här gången (sist diskade han…).