Katter är inte alltid gulliga

Jag har alltid tyckt att det luktat kattpink i barnvagnsförrådet ända sedan vi bytte till detta nya. Men jag har tänkt att jag kanske har överkänslig näsa, att det kanske är löven som luktar där inne. Fast samtidigt har det ju varit konstigt om det börjat lukta då den bakre väggen av det lilla förrådet är upphöjd så att det är luft ner till marken med en decimeters marginal eller så.

Men så häromdagen efter att vi hade varit på promenad och jag hade haft vår skötväska i korgen under vagnen tyckte jag att det luktade för jävla illa i lägenheten rent ut sagt. Enyas låda var det inte, den städar vi minst 1 gång om dagen. Och dessutom kom det inte ens från det hållet, utan mer ute i hallen. Så luktade jag på skötväskan, som luktade ja, kattpiss. Så in i bängen också. Så, med det konstaterat isolerade jag den äckliga väskan, gick sedan ner till förrådet och luktade igenom vagnen. Den verkar inte vara nerpinkad i själva sittkorgen, tack gode gud (den går inte att få av och tvätta..) men korgen under vagnen är absolut nerpinkad nåt så in i … och skötväskan sög åt sig lukten under de 2 timmarna den låg därunder, så nu luktar ALLT i HELA SKÖTVÄSKAN kattpink. Det blir att sanera både den, ombytena och så slänga det som slängas kan. Resten får vi försöka tvätta rent så gott det går för hand. Efter det har jag satt på regnskyddet på vagnen varje gång där nere för att iallafall kanske lura katten/katterna att tro att den inte kan vara där uppe. Vi ska också prata med Partillebo om möjligheten att sätta ett galler på den öppna väggen längst ner så att luft kan strömma in, men inga katter. Om det skall kallas för ett barnvagnsförråd ska man inte behöva oroa sig för att det kommer katter in och pinkar ner och förstör dem. Punkt.

Vi skall strax iväg till barnmedicin så då får vi se hur vagnen luktar då, förhoppningsvis är det ”bara” underkorgen som luktar. På måndag har vi tvättstugan så då ska allt saneras, funderar seriöst på att ta bort underkorgen så länge sen. Känns ju som ogjort arbete att tvätta rent den om det kommer en katt 3 sekunder efter att vi låst in vagnen och kissar på den igen. Åtminstone tills Partillebo löst problemet.

Varje gång vi säger att ”nu ska vi låta Partillebo vara, så de inte tröttnar på oss” så uppstår det nya problem…  Hm? Undra om man kan bli vräkt för att man är för krävande? 😉