Trött trött trött

Det ÄR svårt att koncentrera sig när jag är såhär trött.
Men jag läser ändå. Trots att det känns som om nada går in i skallen.
Även om ingenting går in idag så känns det bättre att veta att jag har gjort mitt allra bästa den här gången. Pluggat så mycket jag verkligen har orkat.
Och när vi gick dagens långis igår så kunde jag ändå förklara en del för Pär.
Helt åt pipsvängen känns det inte.
Och jag vet av erfarenhet att även om det känns åt fanders dagarna innan så tar sig hjärnan samman när jag väl sitter där, och ju mer jag har läst ju mer kan den ju plocka fram. Kunskap jag inte trodde att jag hade.
Jag tycker att jag har lyckats få en mycket större röd tråd den här gången. Jag förstår varför vi läser dessa sjukdomar samtidigt, därför att de har samband med varandra.
Japp, röda trådar gillar vi.
Nu ska jag ge järnet i ca 1½ timma till, (13-14.30). Sen ska jag hämta Alexander, gå på lång och uppfriskande promenad med honom och sen när Pär kommer hem och vi käkat middag ska jag sätta mig några timmar igen.
Men kl 20 stänger pluggfabriken igen.
Jag behöver sova.
Sömn är viktigt för prestationsförmågan, och särskilt nu när jag ändå är trött 24/7.

Åh vad jag ser fram emot de kommande två veckorna efter kl 12 imorgon!
Redan på em får vi roligt besök av Lise och Oskar. Det ska bli kanon!
Natalie med familj kommer på söndag 😀
Sen kommer pappa & hans fru upp helgen innan skolan börjar.
Men framför allt ska jag och Alexander bara vara hemma, och jag kan bara vara mamma i hela två veckor. Inget mer att oroa sig för. Samla energi, på riktigt, till den 31 augusti.
Den här terminen ser jag fram emot. Termin FEM. Fatta att jag snart börjar min NÄST SISTA termin på sjuksköterskeprogrammet.
Snart är jag där. Framme vid målet.
Nu gäller det bara att kämpa, bita ihop och att göra mitt allra allra bästa hela vägen fram.

Förresten är det en månad kvar tills storasyster blir fru.
Ska bli så roligt. Ser nästan fram emot det som om det vore mitt eget bröllop haha.
Nej, nog ordbajsat.
Lite grönsakssoppa & avslappning av hjärna innan fortsatt plugg.

Lämna en kommentar