Svårt

Idag stötte jag på E, som jag gick i samma klass med 7-9 och umgicks med rätt mycket de åren. När vi började gymnasiet och jag flyttade ner till Skåne blev det av olika anledningar så att vi tappade kontakten. Sen skickade hon brev när Alexander föddes och så, men som jag då valde att inte svara på. Just då var jag rätt långsint och kände mig fortfarande sviken, men efter idag skäms jag lite. Jag kommer knappt ihåg vad som gjorde att vi slutade umgås. Eller jo, fragment och sådär, delar av det.

Men idag när hon helt plötsligt kom fram under sångstunden när vi på ÖF i skogen, visste jag inte riktigt hur jag skulle förhålla mig. Det visste jag fortfarande inte under resten av tiden vi var där. Men hon kom fram sen igen (jag vågade inte, silly me) och vi pratade en stund. Efteråt såhär har jag funderat på det där. Vi lär väl ses där fler gånger, det kom fram att hon inte bor så långt härifrån.

Vore roligt på ett sätt att försöka ta upp kontakten igen. Samtidigt undrar jag om vi inte lever i för skilda världar..

Men den som lever får se.

Ryggen är bättre, idag är jag mest stel och öm, och den säger ifrån om jag står för länge på samma ställe. Så snart blir det jobb igen och så tänkte jag faktiskt höra med A om de behöver få in folk på pass efter nyår.

Kram

Kommentera

