Tunnbrödsbak och Photoshopskolan

Som jag skrivit tidigare så har Josefin Landhagen en Photoshopskola just nu och nu har jag äntligen satt mig ned med nästa del – att skydda sina bilder med copyright ©. Så jag har gjort min första egna signatur nu. Jag har ju hetat allt från ”Elins fotoverkstad” till ”Elin Sigvardsson” (som jag ju faktiskt heter) men nu slutligen landat i att det får bli ”Pysselin” just nu som blir min signatur. Jag vill ju gärna ha något som promotar att jag sysslar med fotografering, men jag känner att jag än så länge inte är så duktig att det inte riktigt känns som läge att börja promota sig som att man kan nåt inom foto. Än så länge experimenterar jag ju mest med kameran och är glad att jag lyckats lära mig litegrann om vad man kan göra med den. Ofta är jag rätt frustrerad för att jag inte lyckats få till rätt inställningar och så länge det är så, så får jag hålla fotograferande inom familjen iallafall… och på en strikt amatörnivå.

Jag plockade fram bilden på bi:et också, som jag visat förr, eftersom jag ville ha en signatur på den med.

Så här är lite foton från vårt bakande i lördags.

En reflektion såhär i efterhand när jag ser några av bilderna är att signaturen synts mer om jag haft vit som textfärg. Samtidigt ska den ju inte sticka ut för mycket utan gärna smälta in så att inte bilden blir förstörd… svårt det där!

Kommentera

