Besviken är jag …

… och hungrig, och trött. Dessutom har min mobil hängt sig och bara laddar samma sak hela tiden, och 3 har knappt något fungerande nät i hela landet.
Dessutom har vi ingen middag framtagen och behöver handla, och efter dagens alla turer och väntningar är min energi slut. Den gick ur mig när jag fick beskedet att jag får vänta en vecka till. Pga att mobilfan inte funkat har jag inte kunnat ringa min chef heller, så det får jag göra imorgon.
Varför ska den skjutas upp då? Jo, efter att jag träffat den första ögonkirurgen, som jag inte alls tyckte om och som rent ut sagt var ganska otrevlig, så bad hon iallafall om en kollegas konsultation. Det slutade  att han tittade på mina ögon, och att man visst kan göra den ”enkla” versionen av operationen än, där man INTE måste gå via glaskroppen och ta bort glaskroppen. Utan mer som en grå starr operation.
Så jag fick byta operatör till kollegan, hurra säger jag till bägge två, för kollega var SÅ TREVLIG! Han verkligen förklarade för mig hur han tänkte med valet av lins etc etc. Så det kändes bra mycket bättre.

I korthet är det så det ligger till. Efter det beskedet fick jag vänta 4h på att narkosläkaren skulle bedöma mig (vilket tog max 2 minuter). Suck säger jag bara, sjukvården i ett nötskal.
Men det här är en nyttig erfarenhet jag bär med mig, både att veta hur besvikelsen när en operation ställs in kan vara och hur det är att vänta som patient.

Så nu ska jag försöka få tag på Pär, om nätet funkar, och försöka fixa med middag.

2 responses

  1. Vilken tur!!!! Den enkla är väl ungefär densamma som gjordes på Alexander …??? Det innebär ju dessutom att du har fler möjligheter till förbättringsoperation framöver … eller hur …??
    Jag är glad för din skull! Och trevliga läkare är inte att förakta – dom ska man hålla i!
    Kram och jag är säker på att du kan peppa upp dej igen om en vecka med så bra förutsättningar!

  2. Nu verkar ju telefonerna fungera igen, tjoho! Hoppas det blev en lätt och god middag! Hoppas allt löser sig med jobbet nu! Och skönt att du får göra en mindre riskfylld operationen, även om den blir något försenad!

Kommentera

