Mer gnäll från gnällfia

Den här dumma ryggen alltså, det har varit lite bättre några dagar men nu har jag lika ont igen. I svanken, ner mot höfterna och liksom musklerna (tror jag) i the backside. De strålar från svanken och främst ut mot min vänstra sida. Knepigt. När man jobbar där jag jobbar kan man ju inte låta bli att bli lite paranoid och tro att det är något värre. Men jag låter det vara en vecka till. Än så länge gör det mest ont när jag sitter och ffa när jag böjer mig framåt eller ska resa mig upp. Så jag får helt enkelt stå och inte böja mig – det senare är lite svårt i mitt jobb när man ska tömma påsar och gör det mesta halvböjd i en helt oergonomisk ställning eftersom inga sjukhus är byggda för att man ska ha utrymme att göra allt det man ska göra på ett sjukhus. Ouch, lång mening där.

Och visst kan jag knapra ipren så går det säkert över. Förutom att jag är anti-tabletter. Så visst får ni tycka att jag gnäller i onödan. 😉

Aja, idag VABar Pär eftersom J har hög feber. Idag skulle de fotas på förskolan men tur i oturen så tyckte M (deras nya dagmamma) att de skulle vara med på deras fotografering på onsdag. Känns ju tråkigt annars när de börja 1v senare. Så på onsdag hoppas vi att det blir fotografering.

Ikväll blir det Knatteskutt för Alexander igen, mellan 17-18, och idag är det fotboll som står på schemat. Verkar som det blir uppehåll iaf idag, gottmos!

2 responses

Kommentera

