Aj aj

Går omkring som en stel kärring här hemma. Jag vet inte vad men något dumt har jag gjort och nu har jag grymt ont i svanken sen igår morse. Inte praktiskt att ta hundra år på sig att resa sig när man har två små att jaga efter. Ni vet, förhindra att de springer och därmed krasar porslinet för tanten under. Fast just nu skiter jag i kärringens porslin.

Barnen är förkylda, snuviga och rossliga bägge två, så att någon av oss får VABa är inte helt orimligt. Vore ju bra om de blev friska tills på fredag när vi ska göra ett sent besök på Liseberg med pappa och Sita.

s

20110913-100019.jpg

Idag håller vi oss inne, för att kurera ryggar och förkylningar och för att inte barnen ska blåsa bort. Det blåser halv storm ute och DÅ är inte ens jag sugen på att gå ut. Jag stod 1h igår ute i ösregn (måste impregnera regnkläderna för de läckte in lite väl fort) medan Alexander lekte med sina Knatteskuttskamrater. Han hade roligt men var lika våt han, tom hans stövlar hade läckt in, så sista biten hem fick jag bära en slagen hjälte.

Och på tal om det, har den minsta hjälten gett mig lite jobb känner jag, av den karaktäristiska stanken som osar som en svans från den söta bebisrumpan. Så dags att bita ihop och ta mig till rätt faciliteter för att gör något åt detta.

2 responses

  1. Inte alls läge att vara utomhus känns det som. Om ni dessutom mår dåligt så ta en lugn och skön hemmadag. Det kan man behöva ibland!

Kommentera

