Blixtar och dunder

Inatt har jag (de övriga sov mest) upplevt ett mäktigt skådespel. Kl 03 vaknade jag av blixtar och dunder. Jag har ärligt aldrig varit med om ett så intensivt och aggressivt åskväder. Jag gick ut för att filma med mobilkameran. Försökte ett tag att få bild med systemkameran men det var för mörkt och den ville inte samarbeta. Jag visste inte riktigt vad jag skulle köra för på inställningar heller. Kl 05.30 vaknade jag igen av att ytterligare ett åskväder drog in (eller om det kom tillbaka). Det filmade jag inte, men det var lika aggressivt som det första. Pampigt iallafall!

Filmen ska jag försöka ladda upp via youtube ikväll när vi kommit hem, så ni får en bild så länge. Nu ska vi njuta lite vid stranden innan vi måste checka ut och åka mot färjan som avgår kl 12 från Visby. Tråkigt nog är det alltså dags att avsluta denna semester.

Ses hemma!

20110828-092547.jpg

20110828-092648.jpg

One response

  1. Jag vet – det är oerhört mäktigt att se åskvädret dundra in över havet!!! Det är ofantligt mycket kraft som kastas runt i skyn! Jag har liksom du många gånger bara stått och tittat helt fascinerad … och glömt bort att det faktiskt också kan vara farligt!

Kommentera

