Njuter av Gotland

Hej!

Passar på att skriva en liten hälsning här medan Pär skriver lite vykort. Vi har det bra här. Solen har tittat fram idag fram till kl 14-15, och sen var det mulet för att bli kalasfint på kvällen igen. Därför avslutade vi kvällen nere vid campingens strand och såg solen gå ner – magiskt! Vi har idag besökt Kneippbyns bad & sommarland, Alexander fick detta av Kerstin och Eric i födelsdagspresent. Detta är sista veckan de har öppet innan de stänger för säsongen, så det var inte jobbigt mycket folk vilket var skönt. Alexander gillade en hoppborg med rutschkana och så självklart var det ju roligt för oss alla att besöka Villa Villerkulla 🙂
Jag har fått ett helt gäng med bilder nu (åtminstone verkade det lovande från kamerans lilla skärm) som jag får sortera och lägga upp de bästa när vi kommer hem. Nu laddas batterierna om och minneskortet töm inför vår sista heldag på denna underbara ö. Jag vill INTE ÅKA HEM!! Om jag fick bestämma skulle vi bosätta oss här NU! Pär inte helt emot iden att bli Gotlänning så småningom, men nu får vi ta en sak i sänder tror jag. Bra sugna på att skaffa oss en Drömstuga i Kneippbyn är vi iaf. De är SJUKT fina, man kan ju hyra ut dem när man inte bor där och få 70% av vinsten och när man inte bor där sköter de uthyrningen och allt. Hade vi bara haft pengar till kontantinsatsen hade vi nog varit mer än på g att skaffa en sån stuga. Tänkte ett tag att man kunde hört med stora familjen om man skulle gå ihop, men tror nog bara det är jag och Pär som är intresserade ändå (eller?). Kanske senare om några år ifall de bygger fler Drömstugor någonstans på Gotland

Jag bjuder på en bild från vår kvällsstund vid stranden. Visar fler när jag kommer hem, har många fina som jag ska använda till den sista fotoläxan bland annat. Kram!

One response

  1. Härligt att ni har fått så bra väder!!! Och roligt att Alexander uppskattade Kneippbyn … Drömstugorna är fina – vi har tittat en hel del på dom – framför allt de på Gotland. Fick ni några priser …??? Det byggs ju Drömstugor på många ställen i Sverige – även på västkusten. Så jobba på du – det kanske går att få ihop tillräckligt många familjeintressenter för att realisera ett drömboende!
    Kramar och njut av er sista semesterdag!

Kommentera

