Nu har objektivet kommit

Idag kom objektivet! Äntligen!

Dock hade jag inte läst på min läxa, så autofokus fungerar inte på min kameramodell, dock kan jag justera det manuellt. Men det tar ett tag att lära sig hur objektivet fungerar, vilka avstånd som funkar bäst osv. Det lär nog ta ett tag, får nog ta mina systrar till hjälp. Så är det när en amatör ska försöka avancera utan noll koll 😛 Så länge återgår jag till det jag fick i födelsedagspresent, det känns enklare 🙂

Jag lyckades ta en bild som jag är nöjd med…

För övrigt lyckas jag alltid få mina bilder att hamna mer till höger än vad de ser ut att vara när jag tittar. Som den här. När jag tryckte tyckte jag att jag hade den i mitten, men nu har den hamnat i vänsterkant. Jag vet inte om jag kanske drar mig lite åt höger precis när jag trycker av?

Jag insåg förut att ”ja just det, det är den femtonde imorgon”. Ja, alltså jag fyller år då enligt kalendern. Jag vet inte om jag börjar bli gammal eller vad det är, men jag känner inget speciellt inför att fylla år imorgon. Vi har redan firat både mig och Pär, och imorgon är en vanlig vardag liksom.. inget speciellt med det. Kanske kan välja den godaste maträtten från Linas Matkasse 😉 annars kom nog morgondagen passera obemärkt förbi som de flesta dagar i mitt liv just nu.

4 responses

  1. Hej
    När det gäller foto så är det alltid intressantare bilder när det inte alltid är i mitten som det spännande händer, dvs man försöker sällan sätta saker precis i mitten när man fotar ”kreativt”, sedan vid porträtt så är det en annan sak. Trist att objektivet inte har autofokus, jag kollar aldrig på det då det i Canonkameror oftast sitter i kamerahuset och inte i objektivet. Men Nikon kanske är annorlunda? men det lär du dig snabbt! det är klurigt, jag är dålig på det också. Det fina med det nya objektivet är att det blir en sådan där underbart kort skärpedjup, vilke tär så fint vid porträtt m.m. Tycker bilden du tagit är fin!

  2. Hej
    När det gäller foto så är det alltid intressantare bilder när det inte alltid är i mitten som det spännande händer, dvs man försöker sällan sätta saker precis i mitten när man fotar ”kreativt”, sedan vid porträtt så är det en annan sak. Trist att objektivet inte har autofokus, jag kollar aldrig på det då det i Canonkameror oftast sitter i kamerahuset och inte i objektivet. Men Nikon kanske är annorlunda? men det lär du dig snabbt! det är klurigt, jag är dålig på det också. Det fina med det nya objektivet är att det blir en sådan där underbart kort skärpedjup, vilke tär så fint vid porträtt m.m. Tycker bilden du tagit är fin!

Kommentera

