Lugn söndag

Dagen har, som så ofta på helgerna hos oss, gått i lugnets tecken.Vi känner inte så många här ännu, inte så konstigt när man flyttar till en helt ny kommun, så helgerna spenderar vi ju oftast hemma om vi inte är hos min syster eller någon annan i familjen. Igår kunde vi åka till Emma och Magnus, och där träffade vi Emmas barndomsvän S, hennes fästman D och deras lilla prinsessa. Det är inte bara mina egna barn som växer! 😉

Idag tittade ju solen fram på eftermiddagen och termometern visade närmare sex grader, så vi bestämde oss för att vara ute några timmar och leka. Alexander fastnade vid lekplatserna här hemma, hade själv tänkt att vi kunde gått en promenad också, men nu fick han bestämma. Hade med mig kameran ut också så passade på att ta lite kort och leka lite med objektivet jag fick i födelsedagspresent av stora familjen.

Ikväll blir det Solsidan, det enda tv-program vi egentligen tittar på just nu. Vi får ju CSI Las Vegas hem på posten med Lovefilm så det är mest det vi tittar på.
Förresten fyller Emma år idag. Stort grattis till henne! 
Jag har också glömt att skriva att Pär klarade sin första tenta med bravur  – vi är stolta här hemma!
Slutligen har jag fått en tid för min ögonoperation, men den ligger mitt i mina introveckor, så tyvärr får jag ringa och försöka omboka den till senare i vår, eller kanske till hösten tom.
2 responses

Kommentera

