Kalas och lite bilder

Imorgon ska vi ha kalas, och vi får storfrämmat ända från Östergötland. Vi räknar med att vi blir 15 stycken totalt, varav 5 ju är barn, så 10 vuxna. Det ska bjudas på smörgåstårta till de vuxna och korv med bröd till barnen, och så blir det pavlova, kärleksmums, två olika sorters cupcakes och så några småkakor dessutom. Ja, ingen bantarlördag med andra ord…. men man behöver ju inte äta bara för att man bjuder 🙂 så jag ska försöka hålla mig i skinnet imorgon och ransonera… men vi får väl se hur det går.

Jonathan är så himla duktig nu, ja nu blir det lite mammaskryt men det får ni tåla. Frågar man honom t.ex. ”var är pappa?” så letar han med blicken tills/om han hittar Pär och så höjer han upp handen åt det hållet och säger ”dääää”, och det gör han även om Pär frågar vart jag är, eller om vi frågar efter Enya eller Alexander. På tal om Enya måste jag också skriva att hon och Cornelia verkligen har funnit varandra. Hon har alltid varit en liten räddhare som springer och gömmer sig så fort det ringer på dörren, men med Cornelia har hon bondat riktigt och idag när Cornelia kom hem från skolan sprang hon fram till henne för att gosa (alltså Enya sprang, Cornelia gjorde det inte!). Och med oss i familjen är hon ju gosig, men har vi andra på besök gömmer hon sig oftast under soffan. Vår lilla osociala pälsboll 🙂

Slutligen var det längesedan jag visade några bilder, så innan jag ska lägga mig och få några timmars sömn inför morgondagens kalas så tänkte jag lägga upp några nya  🙂

Först några när Jonathan leker i köket. Jodå, plastgrejerna har hamnat i golvskåpet medvetet för att barnen skall kunna ha något att roa sig med som inte är farligt för dem 🙂

 
Idag gick vi till en lekpark i närheten och lekte lite.. stora som små!

Moster ”Kela” är världens bästa att bygga lego med 🙂
Tyvärr blev det inga fina naturbilder, allt är så grått och trist ute just nu, men nu smälter äntligen den sista snön och isen bort så nu hoppas jag snart att solen och en grönskande vår börjar titta fram.
2 responses

  1. Härliga bilder och Jonathan verkar ha utvecklas mycket sedan sist vi sågs. Ska bli kul o se er om några timmar. Smörgåstårta lät inte helt fel det heller 😀

  2. Härliga bilder och Jonathan verkar ha utvecklas mycket sedan sist vi sågs. Ska bli kul o se er om några timmar. Smörgåstårta lät inte helt fel det heller 😀

Kommentera

