Kommer ni ihåg det dära andra nattviket?

IDAG ringde samordnaden och ville ha mig på intervju… så på torsdag ska jag dit. Känns roligt att det äntligen lossnar lite. Men blir jag erbjuden jobbet på avdelningen jag var på igår så kommer jag oavsett att tacka ja dit, för jag kände att jag skulle kunna trivas så bra där. Det verkade vara en bra atmosfär och en väldigt lärorik ”förstagångsarbetsplats”.

Annars händer inte mycket här idag, det är trist väder ute, jag har städat lite här hemma och skall börja baka imorgon tänkte jag. Blir det fint väder imorgon ska jag ta med mig Jonathan på en lååång promenad också. Det har blivit helt kaiko den senaste veckan och i princip inga promenader alls. Så imorgon måste jag komma ut igen och få igång min motivation igen. Det är inte helt lätt att orka fortsätta kämpa när vikten står stilla, då är det lätt att börja tröstäta, vilket absolut inte gör att jag går ner i vikt, så blir jag deppig för att jag är så tjock, och så tröstäter jag och så är jag fast i den negativa spiralen igen.

Jag vet att jag kan, men att det inte kommer att bli lätt och att det kommer att kräva jävligt mycket av mig.
Så jag får inte ge upp nu!

4 responses

  1. Står vikten still handlar det oftast om att man behöver justera lite till i kosten. Själv har jag stått stilla i flera veckor nu, och justerar därför lite kolhydratintaget. Så nu räknar jag med att det ska sätta fart igen. En annan sak kan också vara att halvera portionerna då det kan vara lätt att ta för stora. Ta aldrig om kan också vara en bra grej samt att äta var tredje timma.
    Vi kan stötta varandra då jag också har kvar att gå ner.
    kramar

  2. Står vikten still handlar det oftast om att man behöver justera lite till i kosten. Själv har jag stått stilla i flera veckor nu, och justerar därför lite kolhydratintaget. Så nu räknar jag med att det ska sätta fart igen. En annan sak kan också vara att halvera portionerna då det kan vara lätt att ta för stora. Ta aldrig om kan också vara en bra grej samt att äta var tredje timma.
    Vi kan stötta varandra då jag också har kvar att gå ner.
    kramar

  3. Jätte roligt, nu dröjer det inte länge förrens du har ditt vikariat och fått in en fot någonstans 😀
    Jag hejjar angående vikten har du klarat 15 kg så ska du väl klara några till. Vikten brukar ju tillfälligt kunna stanna upp och sedan fortsätta neråt igen.

  4. Jätte roligt, nu dröjer det inte länge förrens du har ditt vikariat och fått in en fot någonstans 😀
    Jag hejjar angående vikten har du klarat 15 kg så ska du väl klara några till. Vikten brukar ju tillfälligt kunna stanna upp och sedan fortsätta neråt igen.

Kommentera

