GRATTIS ÄLSKLING 30 ÅR!!

Idag fyller min Pär 30 år! Grattis älskling på din stora dag 🙂 Den har firades lite redan igår med god mat och efterrätt och idag med förresten. Av mig o barnen har Pär fått en jacka, som han önskade sig. Han har ju gått ner rätt så mycket i vikt så de han haft tidigare hänger mer eller mindre som klänningar på honom. Han har även fått ett mätinstrument av pappa & Sita, och lite underkläder, presentkort o strumpor.

Imorgon är det dags för intervjun, det är inte den tjänsten jag skrev om tidigare tyvärr, utan en annan. Jag vet ju att jag är den som faller bort först bland konkurrensen i och med att jag inte har någon erfarenhet att jobba som ssk än, men jag ska försöka spela på att jag ändå gjorde min sista praktik på en kirurgisk/urologisk avdelning och att jag, även om jag hade mest kirurgiska patienter, ibland även hade de som hörde till de urologiska sidan. Att jag har lite erfarenhet ändå, fast inte som färdig ssk.

Jag är slutligen en tänkare och en analyserare. Jag trivs inte om inte jag känner att jag är omtyckt och att jag gör bra saker. Men så ibland så känns det bara som att det jag säger och gör är fel, att jag är jobbig och att jag aldrig kan säga eller göra rätt. Och att jag är lat och väntar på någon annan ska göra jobbet åt mig… och det gör mig ledsen förstås, för jag vill vara omtyckt och är inte lat. Däremot skall jag erkänna att jag t.ex. när det gäller barnen kanske växlar ner lite när Pär är hemma/med i och med att jag ändå tar ansvar för dem ensam ganska mycket just nu. Då känns det faktiskt inte mer än rätt att lämna över ansvaret till honom en stund, när han är med och kan avlasta. Men det kanske upplevs, av de som inte är med oss ofta, som att jag ber honom göra allt och själv bara sitter på rumpan. Det gör jag kanske just då, men inte jämnt!

Jag vet inte vad jag skall göra för att lära mig säga ”rätt saker” och göra ”rätt” saker. Ibland känns det som att jag bara skulle vara tyst och göra allting själv, så kanske det inte skulle kännas såhär.
Det kan till och med vara så att det jag upplever och känner inte stämmer, att jag har fel. Jag hoppas det. För jag vill vara bra 🙂

Nu ska jag ta hand om min minsta son som utforskar morfars fösnterbräda!

2 responses

  1. Så länge man är sig själv så kan det inte bli fel. Har kompisar som tycker Rasmus får ta mycket med barnen, men jag hävdar att tar jag det mesta i vanliga fall så ska de skita i det. Samma sak när Rasmus lagar goda middagar så blir det kommentarer. Så jag tror i grund och botten är folk bara svartsjuka att de själva inte hittat en lika gullig partner. Tror inte du det? De har ingen som delar ansvaret hemma och då sticker det i ögonen att se andra ha det så.'
    kramar

  2. Så länge man är sig själv så kan det inte bli fel. Har kompisar som tycker Rasmus får ta mycket med barnen, men jag hävdar att tar jag det mesta i vanliga fall så ska de skita i det. Samma sak när Rasmus lagar goda middagar så blir det kommentarer. Så jag tror i grund och botten är folk bara svartsjuka att de själva inte hittat en lika gullig partner. Tror inte du det? De har ingen som delar ansvaret hemma och då sticker det i ögonen att se andra ha det så.'
    kramar

Kommentera

