Nu är lägenheten nästan färdigrenoverad ;)

Ja, man kan väl faktiskt kalla det för renovering? Vi har ju fått golv i 3 av de 4 rummen och tapeter i 2 av rummen, och skall dessutom få ommålat/tapetserat i hallen inom kort. Jag trivs verkligen bra med lägenheten, den är rätt så lagom för oss trots allt. Det känns inte som någon brådska att flytta nu, utan här kan vi allt bo ett tag. Jag tror inte barnen kommer att fara illa av att dela rum något/några år. Det är ju faktiskt rätt vanligt inom andra kulturer att man bor väldigt tätt samman och de verkar inte ta nån skada 😉 dessutom har jag och min storasyster alltid delat rum hos pappa och vi har väl blivit rätt så normala ändå?

Något annat som också är roligt är att Alexander verkar trivas så bra på sin förskola. Vi trivs också bra. Den är fin, fräsch, med en god värdegrund och jättetrevliga pedagoger. Så det känns som att vi har fått en lika fin förskola som Solrosen var.

I deras hall har de hängt upp tavlar med olika ord som förskolan har som värdegrund. Av erfarenhet vet jag att det ju bara kan vara fint prat, men här känns det verkligen som de jobbar och arbetar efter det också.

Till sist kommer lite bilder på Kolmaden

Kommentera

