En lång historia om snabba puckar

Igår fick jag en av mina projektideer.  Det är oftast så i denna familjen att jag kommer på en massa hyss och sen får Pär jobba för att få dem klara haha. Fast jag jobbar också, fast mer med att organisera och ordna medan han bygger, tar isär och sånt.

Så. Igår tyckte jag att vi kunde göra iordning för att ha böckerna, som varit i skänken, i en bokhylla som efter att vi fick våra garderober i klädkammaren, stått tom i hallen. Då skulle vi kunna tömma saker från vår stora tvmöbel, montera isär den och sätta upp vår lilla (som tidigare stod i Alexanders rum). Detta skulle i sen tur göra det ganska lilla vardagsrummet mycket större, och ge oss en hel vägg till att utnyttja.

Första problemet kom när jag nästan hade gjort iordning bokhyllan klart, alla böcker stod på sina hyllor och annat som skulle vara där stod snyggt. Jag hade några minuter tidigare konstaterat att bokhyllan börjat lossna i kanterna (den gick isär lite alltså i sidorna), men det var inte så farligt, så jag tänkte inte mer på det. Oerfarenhet, kan vi kalla det. Några minuter senare, när jag som bäst lägger in lite spel ovanpå hyllan, säger det RAAAS, KRASCH OCH BOM och så hade SAMTLIGA hyllplan en efter en vartefter de smällde i varandra uppifrån och ner, lossnat.  Böcker överallt. Min första tanke var ”tack gode gud för att barnen inte var här!”. TÄNK OM DEN RASAT PÅ DEM? Jag hade tur och fick ingenting på mig mer än några sketna böcker.

Efter detta hamnade bokhyllan i ”ska slängas-facket” och så snart vi har möjlighet ska vi köra iväg den och hyllorna till återvinningen. Det blev att vi fick ställa tillbaka böckerna i skänkarna, men tack vare att vi gjorde iordning lite i klädkammaren och fyllde bokhyllan därinne med en del filmer t.ex. så lyckades vi till slut arrangera om allt som varit i tv-hyllan till att få plats på annan ort och ändå se snyggt och prydligt ut. Runt halv tolv inatt var vi klara…. då hade jag dessutom lagt ut en annons på blocket där vi sålde tv-möbeln för 200 kr eller skänkte bort den om det var snabb affär och de hämtade den.

I skrivande stund är tv-hyllan hos en ny ägare och trots att vi ville ge bort den (för mindre än ett dygn är verkligen snabb affär!) så ville köparen ändå ge oss de där 200 kr som tack för att vi monterade ner den och hjälpte honom bära ner den. Schysst!

Känns rätt grymt att vara av med tv-hyllan med måste jag säga.

För övrigt finns en av lägenheterna som är bostadsrätter här ute på hemnet, om ni vill se en ännu snyggare version av hur vår lägenhet ser ut. Ni har ju vår adress, så det är bara att lista ut vilken det kan vara… ^^

Tack vare att han kom och hämtade tv-möbeln grusades våra planer att ta en långpromenad innan middagen. Han åkte kl 17 och senast 18 ska maten stå på bordet så ja, där var ingen tid helt enkelt. Imorgon är dock Pär ”ledig” och då ska vi tillsammans gå samma runda som jag gick förra veckan när jag nästan gick en mil 🙂 Måste bränna massor av kalorier nu. Vågen står stilla och jag börjar bli desperat. Jag har nämligen insett att jag just nu inte har någon tid att åka iväg och träna. Det är sant, på dagarna är jag hemma med barnen, på kvällarna ska de ha mat, läggas och Pär måste plugga. Jag skulle säkert bli piggare av att åka iväg på kvällarna när de somnat runt 19-21 tiden (beroende på dagsform), men oftast är jag helt slut efter dagens strapatser. Jag får helt enkelt hitta alternativa motionsformer. Nu snart kan jag komma ut och springa t.ex., och våra cyklar följde med ner i helgen så nu skall jag bara köpa ny slang så kan jag cykla igen också.

Oj, ett långt inlägg blev det…
Mat nu!

Kommentera

