Nu ska det bli tetant av tant, om dopet och om morgonens lagerrensning av IKEA

Jag sitter och njuter av min andra kopp te sen vi checkade in hemma kl 21.15. Min nya tebryggare är GRYM. Så himla smidigt att bara låta den puttra och brygga istället för att sila o sånt själv, vilket i och för sig inte var så jobbigt, men dock. Smidigt är det, och nu ska jag minsann dricka te högt och lågt!

Annars var dopet fint idag, väldigt snabbt marscherat måste jag säga, inget negativt dock utan bara skönt. Måste dock tillägga att jag tänkte vi skulle vara lite sådär försiktiga när vi skulle placera oss i kyrkan. Den bestod av tre bänkar på varsin sida längst fram, sen var det ett mellanrum för två sidodörrar och sen fortsatte de ända ner till vapenhuset. Eftersom vi inte tillhör närmaste familjen tänkte jag att ”vi sätter oss på första bänken efter mellangången”. Men det var ju lite pinsamt då ALLA ANDRA satte sig på de tre par bänkarna längst fram, och vi hade ju fått plats om vi hade bett om det… Så det kändes lite dumt, ungefär som att vi tyckte oss vara finare än de andra eller nåt liknande. Hoppas att ingen tog det så… det var bara välmenat, att vi inte ville ta plats…

När det var dags för fika fick Alexander världens utbrott och jag SKÄMDES som jag vet inte för min äldsta son som slogs, bet och hade sig. Jag minns hur det var i somras när T fyllde år och det dröjde 3 sekunder innan A förstört hennes leksak som hon fått i present, och hur det har varit innan. Jag har blivit rätt så känslig för hur han beter sig och som sagt så skäms jag och känner mig som världens sämsta mamma som har en så ouppfostrad kille. Så. Jag kände att ”jag orkar inte, alla tittar på oss, A förstör Cs dag, de undrar vad vi har lärt honom, detta går åt skogen, vi åker hem!”. Eftersom jag hade gråten i halsen fick Pär tala om för familjen att vi åkte. Men väl ute vid bilen lugnade A ner sig, blev ledsen för att vi skulle åka och så kom N ut och så pratade vi, jag grät lite och sen tog jag stoltheten i en påse med mig in och så stannade vi över fikat också. Massa goda kakor, jag lyckades hålla mig från tårtan (utom en tsk som jag smakade från Pärs tallrik), men det fanns en så god browniekaka som bara var så gott! VÄL BAKAT!!

Vid 16.45 tackade vi för oss och åkte hemåt igen. Fördelen med att åka så sent var att bägge barnen sov sött i bilen och vi kunde tillryggalägga en god sträcka och stannade bara för att tanka bilen och tanka ur oss själva och ge A lite russin och en macka att knapra på innan vi fortsatte. Så som sagt, klockan 21.15 stannade jag bilen utanför oss. GOTT!
Inser nu att klockan är 00.43 och att jag borde gå och lägga mig!!! Hursom, vi har fått vårt nya köksgolv (finns bild på facebook för intresserade), och vi är supernöjda! På måndag kommer mattläggaren tillbaka och lägger Alexandes nya golvmatta som vi tror blir likadan (minns inte riktigt vilken vi valde hehe).

Imorgon ska vi få överta ett köksbord och så ska vi göra lagerrensning på IKEA. Som jag nämnde fick vi presentkort där i present och vi funderar på om det skall gå till denna sängen

MALM, 1595 kr
Men främst ska Alexander få denna garderoben…
Förvaringssystem STUVA till Alexander, 1700 kr
och denna förvaringsmöbeln (Lottiz: vi härmas :P)
Expedit hylla, 695 kr
Anledningen till att allt är vitt, vitt, vitt är ju för att Alexander har blå tapeter i sitt rum och då blir det vita en snygg kontrast tror vi. Likaså har vi grått i vårt rum utom fondväggen som är vit med svarta blommor på. Det är dock en grå vägg sängen står mot.
Vi får se vad det blir me’t!
Nu ska jag försöka sova!
Natt natt!
Kommentera

