Det är SVÅRT!

Det är svårt att hålla sig ifrån allt som jag inte får/vill äta. Värst är nog kvällssuget som sätter in. Försöker dricka vatten, ta en frukt, läsa eller gå och lägga mig istället. Men det är SKITJOBBIGT.
Jag mätte mig runt midjan igår på smalaste och bredaste stället. Nå, jag tänker inte tala om vad det låg på, men utan att överdriva har jag en lång väg att gå innan det är acceptabelt.

Imorgon ska vi fixa årskorten till gymmet, äntligen! Får se om jag hinner åka och träna något imorgon, tror tyvärr inte det i och med att Pär är iväg med Alexander mellan 9-14, och sen kl 15 får vi besök. Jag ska däremot passa på att gå en riktig tuff och flåsdrivande LÅNGPROMENAD bara jag och Jonathan. Så jag känner att jag iallafall har gjort något.

Har stor ångest inför lördagens dop. Men vi har inte bestämt än på om vi ska följa med efteråt eller bara vara med i kyrkan. Det är en lång bit att åka hem sen så vill inte att det blir för sent, samtidigt som jag vill vara med när familjen öppnar vår present.. men åker vi innan behöver jag inte ha ångest för att jag stoppar i mig en massa dumheter. Är jag där kommer jag inte kunna hålla mig. Jag erkänner gärna att jag inte har särskilt bra karaktär. GAH!

Det är jättesvårt. Att balansera vad jag äter. Att försöka göra av med mer än jag får i mig. Det svåraste är att få till någon vidare motion när jag är själv med barnen. Och när Pär har slutat om dagarna har resten av Göteborg det också och då är det ingen ide ens att försöka ge sig på att komma in på gymmet/träningspassen… Dessutom går ofta eftermiddagarna i ett med mellanmål, lek, laga mat, äta middag, bada/tvätta barn, städa, kvällsmat, borsta tänder, godnatt och hej och hå så har klockan hunnit bli åtta..  och då är orken nere på very low. Jag skulle behöva fler timmar på dygnet, helt klart.

Men nästa vecka vill jag boka in den där genomgången av gymet tillsammans med en instruktör, eller om min syster kanske kan och vill. Mia berättade för mig att man bränner mer genom att styrketräna än genom att träna annat, men att man måste styrketräna minst 3 ggr vecka om det skall ge resultat. Så det kanske är det jag bör satsa mest på nu, inför bröllopet?

Projekt V fortskrider. Dock är vågen sönder så jag vet inte om de promenader och den reducerade kost jag sysslat med de sista 2 veckorna egentligen har gett något resultat. För helgen i Lund var ju katastrof rent nutritionsmässigt.

4 responses

  1. Många beslut att fatta på en gång! Ta ett i taget så kan det kännas mer greppbart …
    Här hemma finns det ju mamma-barn-jympa som du skulle kunna utnyttja tillsammans med Jonathan under tiden som Alexander är på sitt ”braiga” dagis – finns det inte något liknande i närheten av er bostad …?
    Kram – vi ses snart!

  2. Många beslut att fatta på en gång! Ta ett i taget så kan det kännas mer greppbart …
    Här hemma finns det ju mamma-barn-jympa som du skulle kunna utnyttja tillsammans med Jonathan under tiden som Alexander är på sitt ”braiga” dagis – finns det inte något liknande i närheten av er bostad …?
    Kram – vi ses snart!

  3. Muskler ökar förbränningen därför är det effektivt. Så en kombo av styrka och intervallträning är toppen. Träna styrka 2-3 gånger i veckan om du kör igenom hela kroppen vid tillfället samt 30 minuters kondition efteråt. Sen kan du ju köra intervaller 2-3 dagar i veckan. Dagar man har ”vila” kan man ta en promenad.

    Inte behöver du oroa dig för fikat på dopet. För vi kommer ha en nyttig soppa innan, och man behöver inte ta skräpet efteråt.

    Kramar

  4. Muskler ökar förbränningen därför är det effektivt. Så en kombo av styrka och intervallträning är toppen. Träna styrka 2-3 gånger i veckan om du kör igenom hela kroppen vid tillfället samt 30 minuters kondition efteråt. Sen kan du ju köra intervaller 2-3 dagar i veckan. Dagar man har ”vila” kan man ta en promenad.

    Inte behöver du oroa dig för fikat på dopet. För vi kommer ha en nyttig soppa innan, och man behöver inte ta skräpet efteråt.

    Kramar

Kommentera

