Första dagen på nya förskolan

Vi kan inte vara mer än nöjda. Förskolan har fått en tillbyggnad som blev klar förra veckan. I den tillbyggnaden ligger Alexanders avdelning (eller hemvist som de kallar det), så med andra ord är det helt nya lokaler. Ytterligare en stor positiv överraskning var det faktum att förskolan har en egen kock, som lagar all mat själv. Jättegott och nyttigt. Pedagogerna som är ansvariga för Alexander och hans grupp var jättetrevliga, eller nu ljuger jag, ALLA pedagoger var jättetrevliga. Dessutom var vi fyra mammor som skolar in barn på samma hemvist (tillbyggnaden har lett till att de har öppnat fler = massor med inskolningar) som alla var jättetrevliga också.
Den enda nackdelen är just att det är många nya inskolningar samtidigt och att det inte är så personligt och att det inte kändes som att de hade tid att lägga ner egen tid bara på Alexander för att ta reda på vem just han är.  Jag skall skriva ett brev till dem som de kan läsa där jag skall skriva om hans tidigare historia, om sjukdomen osv så att de har lite underlag.

För övrigt får jag snart krupp på min mobiltelefon. Nu startar den om sig flera gånger på dag helt random, och det är högst enerverande.

Annars – håller sig barnen och vi friska blir det en tur till Östergötland på fredag för lite födelsedagsfirande och dop på lördagen innan vi åker hem igen då Pär ska på möte med hemvärnet på söndag o´ch jag tar barnen till IKEA för att handla möblerna till Alexanders rum.

Min helg i Lund var kanonbra. Att få sova två hela nätter och få några timmars extra sovmorgon var guld värt. Det var flera år sen jag var så pigg som jag var i söndags. Men det var ju inte för sömnen som jag åkte dit utan för att träffa Mia och Magnus, som är så underbara och fina tillsammans. Vi var bland annat hemma hos Mias farbror J och hans familj på jättegod middag, det är en riktigt härlig (och pratglad ;)) familj. Nu är jag åter tillbaka i den konstanta trötthet som drabbar de flesta småbarnsföräldrar. Den där man skulle kunna stå och sova 😉

Kommentera

