Back on the west coast

Ett inlägg till innan nyår får det allt bli 🙂

Jag har haft en väldigt mysig julhelg, dock med mycket farande kors och tvärs, som vanligt. Vart vi firar julafton nästa år återstår att se, men förmodligen blir det i Söderköping eftersom vi firat här nere nu två år i rad och det med andra ord blir dags då. Det var  roligt att vara tillbaka i Söderköping fast det kändes lite konstigt att inte bo där längre, men det är inte så konstigt kanske. Jag har också haft lyxen att två nätter i rad få sova på en urskön madrass som har gjort susen för min rygg. Att inte ha ont och vara stel halva dagen har varit en ovanlig men underbar känsla. Så sådana madrasser har verkligen hamnat in på inköpslistan 🙂 tack till Pärs föräldrar för att vi fick våldgästa er i 2 dygn.

Förutom att fira jul så hann vi också med att träffa Lottiz med familj vilket var jätteskojigt. Det gäller att passa på de tillfällen som blir nu när är stora avstånd. Hade hoppats få träffa Natalie med familj också, Alexander gick och pratade om att träffa T i flera dagar innan, men det gäller ju att det skall klaffa för alla, och just den här gången funkade det inte, tyvärr. Dock skall vi ju åka upp i början på februari på dop, så då känns det ändå okej, för att man har ett annat datum som är skapligt snart att se fram emot.

På vägen hem från Söderköping idag stannade vi till utanför Ulricehamn hos bästa Mia och hennes Magnus, de var hemma från studierna i Lund och snart är hon (och Magnus med förstås) sjukgymnast. Såg nu på facebook att examensarbetet är godkänt också, det är min Mia det!!! GRATTIS IGEN älskade vän 🙂 hade hoppats kunna åka ner till Lund och fira henne, men slantarna räckte inte till, som vanligt. Jag hoppas så nu på att få ett positivt besked efter nyår från gynavdelningen så att jag kan börja min intro sen innan Pär börjar skolan 17e januari. Det skulle innebära några extra slantar i januari.

Men nu, nu är vi hos pappsen fram tills på lördag iallafall, och då är det minsann ett nytt ÅR! Sen blir det nog att åka hem, tvätta och fortsätta göra iordning vårt eget hem. Måste säga att jag var riktigt glad att se Partille idag när vi hade åkt hela dagen. Det känns redan som hemma för mig. Konstigt kanske, men sant. 🙂

Godnatt!

Kommentera

