Jag brukar inte vara långsint men…

… igår kväll när jag skulle nanna kudden insåg jag att överkastet var VÅTT. Och jag kände rätt snart lukten av Enyas urin, kattpink luktar ju fruktansvärt illa. Kontenta: Enya har för första gången någonsin kissat inomhus, och i vår SÄNG av alla ställen! Gud vad arg jag var på henne igår, jag är fortfarande arg idag men nu kan jag kontrollera det. Hon är numer bannad från vårt sovrum och Alexanders rum, åtminstone några dagar framåt. Jag förmodar att detta är hennes sätt att markera att hon inte tycker om de förändringar som skett med flytten och att hon får vara inne. Jag kan förstå henne, det är mindre yta för henne att vara på, men i vårt sovrum får hon vara ifred för barnen så hon har ju någonstans att gå undan. Jag tror mer på det faktum att hon inte får gå ut spelar stor roll här. Så då är ju frågan om detta kommer att hända igen? Jag hoppas inte det, men gör det det, så får vi se till att hitta ett annat hem till henne där hon får gå ute, som hon trivs med. Det är inte rätt mot henne att hålla kvar henne, och även fast jag har läst nu om en hel drös med människor som lever med plastöverdrag på alla sina möbler (!) och har katterna kvar, så tänker inte jag vara sån. Om Enya markerar för oss att hon inte trivs, då är det inte rätt mot henne heller att ha henne kvar, utan hellre försöka hitta en lösning som blir bäst för henne.

Men trots att jag fortfarande är lite besviken på henne efter igår så tycker jag så mycket om min goskatt, så jag hoppas att hon bara ville markera en gång för att tala om att hon också har en åsikt.

Kommentera

