Dag 6 – vad har jag gjort idag?

Dagen började med ett stopp i toaletten då jag hade placerat mig på tronen utan att se att sonen varit duktig och gått själv på pottan och sedan torkat sig med femton papperstussar som låg i toaletten. Fråga mig inte hur jag kunde missa men uppenbarligen gjorde jag det … och när jag skulle spola ner mitt eget resultat insåg jag förstås att ”f*n detta går inte”. Sen tänkte jag att det kanske hjälpte att spola en gång till – nej, det gjorde det inte :/

Två telefonsamtal till Partillebo och några timmar senare så kom fastighetsskötaren och hjälpte oss. Var ju inte alls pinsamt att han skulle greja med vår min skit… 😦

Sen blev det frukost, och därefter promenad ut i det vackra vädret i Partille 🙂

Högst upp i första trapphuset bor vi!

Alla gatunamn är bra utom de dåliga?

Nästan tre timmar var vi ute och gick. Vi gick bort till Alexanders nya förskola, och jag kan ju säga att det kommer att bli en redig promenad. Antingen väljer vi den ”korta” vägen och går då uppför en BRANT backe och nerför en ÄNNU BRANTARE backe. Eller så väljer vi den långa vägen och går runt hela paketet. Vi har spanat in bussar och det går ju förbindelser dit, men då åker vi ungefär ner till där Emma bor för att byta buss och åka tillbaka, värdelöst! Fast är det riktigt skitväder föredrar jag ju det. Aja, vi får se hur vi gör när vi väl kommer dit i februari. Är det lika mycket snö som nu så åker vi buss, definitivt!

Efter promenaden handlade vi lite och sedan blev det att ge lite mellanmål, äta middag och så lägga barnen vid 19 tiden. Pär har tvättat också, skall jag säga.

Nu tittar jag på Criminal Minds.
Imorgon ska vi åka till Valhallabadet i Göteborg med Emma och på söndag ska vi iväg o äta brunch 🙂

2 responses

Kommentera

