Snuskgrisen uppdaterar

Hej!
Här kommer första ”riktiga” inlägget på ett tag. Jag passar på nu hemma hos pappa där vi är sen igår då de hade inflyttningsfest och vi ikväll skall äta oss runda och goa på julbord. Skönt att komma ifrån kaoset på hemmafronten lite, även om det börjar se mer och mer ut som vårt hem. Men riktigt bra blir det inte förrän vi har fått våra nya tapeter och golv. Jag kan säga att den enda tapet som är hel är vardagsrumstapeten, men den är i sin tur full med skruv och plugghål, och då menar jag verkligen FULL. Nästan alla golven är trasiga också, så på måndag skall vi ta med oss en lista på sånt som vi själva hittat så ska vi diskutera med Partillebo vad de går med att byta osv.

Sen är det strul med städfirman igen. Helt inkompetenta kan man ju minst sagt kalla dem, oärliga kanske? Jag vet att jag inte är ett pedantiskt monster, men att påstå att det tagit dem (2 pers) nästan 1½ dag att bara göra rent köket, det går över mitt förstånd. SÅ skitigt har vi inte haft det, det är bara bullshit. Naturligtvis har vi bara tecknat muntligt avtal också eftersom det är en bekant till Pär som man naturligtvis trodde var ärlig som sagt, och nu står vi här. De skall komma tillbaka på måndag och fortsätta städa, får vi se vad slutnotan landar på, Det övergår som sagt mitt förstånd hur f*n det ens är möjligt för 2 pers att det skall ta så lång tid att BARA städa köket!!

Apropå städning så hade förra hyresgästen i vårt nya hem inte städat för fem öre. Det var smuts och snusk överallt. Så när vi fått väck alla kartonger och grejer får jag gå en saneringsrunda och städa om ALLT. Så j*vla snuskigt när det inte är min skit. Men får man tro städfirman så vet jag inte ens hur en dammtrasa ser ut, för vårt förra kök var som sagt SÅ snuskigt. 😦 kan ju inte låta bli att ta det personligt och känna mig som en riktigt skabbig person. Jag försöker städa och hålla undan men jag skall erkänna att det inte är så lätt när man för det mesta städar själv och har två små kottar som smutsar ner igen och igen…

Jävligt tråkigt helt enkelt att få det i ansiktet att man är en riktig snuskgris.

Men nu tänker den här snuskgrisen inte tänka mer på det för stunden. På MÅNDAG ska hon nämligen på intervju på Östra sjh för ett timvikariat på hematologen som jag skrivit om tidigare. Håll tummarna. Jag har fått officiellt godkänt på min VFU nu också, så nu kan jag slappna av lite mer. Fast såklart inte helt förrän poängen är inne.

Bilder kommer i en hel hög så småningom, på lägenheten vill jag vänta lite eftersom den inte alls ser ut så som den kommer att se ut sen. Hoppas ni kan hålla er 😉

Kram!

4 responses

  1. Vad roligt att höra lite hur det går för er. Fast mindre roligt med sådant strul. Ni är inga skitaktiga människor. Vår förra lght i klocket tog en hel dag att städa, då var vi tre personer. Tar lite tid i kök och badrum eftersom man ska göra rent avlopp och under kyl och frys, blir skitigare en vad man tror. Trist att ni får städa om lght ni flyttat till med. Vi fick också städa huset när vi flyttade för de hade slarvat med städningen. Sånt är aldrig roligt. Hoppas det löser sig med städfirman. Hade nog varit lättare att anlita några vänner som kunde stannat kvar o städa.
    Ser fram emot mer uppdatering och bilder.
    Kram

  2. Det låter underligt! Dom såg så trevliga ut, var öppna och punktliga ….. Har Pär kollat upp med Glenna igen om det kanske finns något ”underligt” med killarna …? Eller vill ni att jag/vi ska göra något …?

  3. Vad roligt att höra lite hur det går för er. Fast mindre roligt med sådant strul. Ni är inga skitaktiga människor. Vår förra lght i klocket tog en hel dag att städa, då var vi tre personer. Tar lite tid i kök och badrum eftersom man ska göra rent avlopp och under kyl och frys, blir skitigare en vad man tror. Trist att ni får städa om lght ni flyttat till med. Vi fick också städa huset när vi flyttade för de hade slarvat med städningen. Sånt är aldrig roligt. Hoppas det löser sig med städfirman. Hade nog varit lättare att anlita några vänner som kunde stannat kvar o städa.
    Ser fram emot mer uppdatering och bilder.
    Kram

  4. Det låter underligt! Dom såg så trevliga ut, var öppna och punktliga ….. Har Pär kollat upp med Glenna igen om det kanske finns något ”underligt” med killarna …? Eller vill ni att jag/vi ska göra något …?

Kommentera

