Fritt flyt

Idag leker jag sjuksköterska med mig själv. Oavsett om det är magsjuka jag drabbats av eller matförgiftning från restaurangen i fredags, så är det i alla fall bättre idag. Men jag måste hålla mig stilla, för börjar jag gå så hugger det i magsäcken direkt. Så stillasittande plus enbart flytande kost är min egen ordination, åtminstone tills vidare. Jag måste ju få i mig vätska, det vet jag ju, det tjatar jag ju på mina patienter om jämnt och ständigt. Nu får jag tjata på mig själv istället. Helst vill jag inte äta eller dricka alls, men det går ju inte. Tyvärr finns det ju varken vätska eller näringsdropp här hemma, och det är ju att ta i dessutom. SÅ sjuk är jag nu inte.
Nog om min mage. Idag är det fars dag. Jag hoppas att mitt paket till min pappa har hunnit komma ner till honom. Vi skulle gått ner till Kerstin och Eric men av känd anledning håller vi oss hemma. Så här blir en ganska (eller fruktansvärt) lugn söndag. Om det funkar för mig ska jag packa ner alla gardiner som jag tagit ned och tvättat. Insåg nämligen igår att det bara är TVÅ veckor kvar tills vi flyttar, eller, 2 veckor och  2 dagar nu då. Men om 2 veckor kommer mamma och lillasyster över för att hämta barnen. Hur jag ska klara mig utan mina grabbar i så många dagar återstår att se. Men det bästa för dem är nog att vi ses först den 1 december när vi kommer in i lägenheten och ska sova där hela högen, än att vi kommer ner 30 e nov och har försvunnit nästa dag igen. Inte schysst mot dem.  Så så får det bli. Pär har fått en liten present av pojkarna, mest symbolisk för vi vet ju bägge två att vi inga pengar har, men något litet ska han få i alla fall tycker jag.
2010 har verkligen varit ett riktigt skitår rent ekonomiskt, men vi har tagit oss genom den här pärsen tillsammans och med stort stöd och hjälp både psykiskt och ekonomisk av föräldrar och vänner. TACK! Vi firade ju 6 år tillsammans i fredags och det känns verkligen som att vi tagit oss igenom de värsta stormarna med förhållandet i behåll. Det känns som det inte finns mycket som kan rubba oss nu. Eller jo, det finns det säkert, men det vill vi inte tänka på. Nu vill vi se på 2011 med förhoppningar om att det skall bli ett mycket bättre år för oss. Den stora godbiten 2010 som alltid hållt oss över ytan är ju Jonathans ankomst. Våra barn är det som betyder mest för oss, allting annat kvittar, bara vi får hålla om våra fina barn.
Nej, nu vet jag inte vad jag mer ska skriva.

2 responses

  1. Aj då har ni blivit magsjuka. Här är det ingen magsjuka inte och jag hoppas den håller sig borta. Undrar om ni blev smittade av nåt i fredags då eftersom det är ni vuxna som åkt på sjukan. Hoppas barnen klarar sig nu. Krya på er. Kram
    Ps. Tack iaf för i fredags, hade myckt trevligt 😀

  2. Aj då har ni blivit magsjuka. Här är det ingen magsjuka inte och jag hoppas den håller sig borta. Undrar om ni blev smittade av nåt i fredags då eftersom det är ni vuxna som åkt på sjukan. Hoppas barnen klarar sig nu. Krya på er. Kram
    Ps. Tack iaf för i fredags, hade myckt trevligt 😀

Kommentera

