Nu återstår det alltså bara att ringa

ÄNTLIGEN har jag hittat nummer till ”rekryteringsadministrativ service” på Sahlgrenska i Göteborg. Det måste ju vara dit man ringer för att höra om det finns jobb, tycker jag, eller? Nåväl, på måndag morgon är det jag som ringer till alla de där personerna och hör. Ja, för det fanns en sex-sju stycken som är ansvariga för varsitt område, sahlgrenska är ju ganska stort.

Håll tummarna nu! Jag har sökt ytterligare sju tjänster idag, allt som jag hittade på deras platsjournal. Nu ska jag gå och göra en räd på arbetsförmedlningens hemsida också.

För övrigt har jag i en veckas tid haft enormt mycket halsbränna och sura uppstötningar. Och idag kom den, magkatarren. Eller vad det nu är. Skitont i magen iallafall, som jag får när jag har stressat för mycket, eller ÄR stressad. Nu är jag ju stressad, inte över praktiken eller NKSE, det är ju den här ständiga oron över om vi kommer kunna betala räkningar och ge våra barn julklappar i december som jag tror är boven i detta drama. Jag hoppas kunna ha fått besked om en tjänst i nästa vecka när jag pratat med folket på Sahlgrenska, så att jag kan släppa denna oro och ångest och förhoppningsvis må lite bättre i magen också. Till dess får jag käka mina Link som hjälper mot det värsta och så försöka att inte stressa upp mig för mycket.

Senare skall jag lägga in bilder, om jag får för er Lottiz och Mattias, från igår. Jag kan ju lätt säga att jag FÖRLORADE med råge, även om jag blev lite bättre i mellanserien. Första serien gick ALLA klot i rännan första sex-sju kasten. Kan ärligt talat säga att jag skämdes ganska rejält över hur URKASS jag är på att bowla. Men men, roligt vsr det iallafall 🙂 trots att jag är så dålig tycker jag faktiskt det är grymt kul.

Nu ska jag lägga mig på soffan och hoppas att det lugnar ned sig..

2 responses

  1. Välkommen i klubben över dåliga bowlare…..när vi var och hälsade på Andreas och Linn, var vi och bowlade. Hur Andreas än instruerade mig, fick jag klotet i rännan…. Andreas gav upp….hii hii. Jag undrar om du och jag är släkt…??

  2. Välkommen i klubben över dåliga bowlare…..när vi var och hälsade på Andreas och Linn, var vi och bowlade. Hur Andreas än instruerade mig, fick jag klotet i rännan…. Andreas gav upp….hii hii. Jag undrar om du och jag är släkt…??

Kommentera

