Julstämning

Igår undgick det nog ingen att det snöade hela dagen, och den ligger kvar än idag. Börjar få riktig myskänsla. Ser fram emot att julpynta så fort vi kommit in i nya lägenheten 🙂 så länge får jag julpynta bloggen, lyssna på julmusik och äta pepparkakor. Var länge sedan jag var i sådan här julstämning, men det är härligt!

Vi har nu också bestämt datum för vår inflyttningsfest för kompisar och syskon. Sen blir det en middag för familjen också. Men den 8e januari är det planerat för fest, och då är ALLA vänner välkomnna, östgötar som västgötar som norrlänningar som skåningar osv osv. Jag har lagt upp festen som ett evenemang på facebook och det är vilka som har anmält sig där eller som har anmält sig till mig eller Pär personligen som vi kommer att räkna in kommer.

Praktiken är så himla rolig, jag kan verkligen rekommendera den till dig Emilia. Du kommer att lära dig massor och jag har känt mig väldigt välkommen där av 99% av personalen. Alla frågar hur det går och sånt, det gör en väldigt glad.

Den enda förutom den sura uskan som jag hade tjafs med i början så är det bara dietisten som hittills inte riktigt vill förstå att det är MIG hon ska prata med om patienterna. Väldigt störande när hon kommer och frågar mig vart min handledare är för att hon vill diskutera lite om någon patient, trots att vi sagt fyrtio gånger innan att det är MIG hon skall komma till. Det brukar sluta med att min handledare kommer och får säga till henne att det är mig hon skall prata med, DÅ går det bra. Jaja.

Ska bli spännande att se vad det blir för patienter ikväll, i och med att det är snö och halt av och till kan det nog bli lite av varje har jag fått känslan av.

På fredag firar jag och Pär sex år tillsammans och det skall vi fira, fast inte själva. Istället ska vi ut och käka med vänner till oss och sen bowla efter det. Det ska bli kalasskoj att ses lite bara vi vuxna, barnen får vara hemma med farmor. Därefter blir det nog packmaraton eftersom jag har många lediga dagar nu. Kan inte förstå att det redan är TIONDE november och att flytten i princip står för dörren.

Skriver mer imorgon kväll!
Kram på er alla goa vänner och våra fina familjer!!

Kommentera

