Pendlar mellan glädje, ångest och förtvivlan

Det gör vi just nu.
Vi försöker ta dagen som den kommer.
Men oron gnager och blir mer och mer påträngande. Hur ska allting lösa sig? Kommer det att lösa sig? Är det bättre att säga upp lägenheten i Partille och försöka leta nytt här fort som sjutton?

Mitt i all oro försöker jag ändå tänka på följande

– jag har sju dagar kvar på praktiken
– jag har drygt 2,5 vecka kvar innan jag är sjuksköterska

det är ju ingenting egentligen!!

Det ni. Ser fram emot att ansöka om examen och sedermera om legitimation.
Ser fram emot att beställa namnskyltar som det står ”Elin, leg sjuksköterska” på.
Att inte behöver svara ”Elin, sjuksköterskeSTUDENT” längre utan ”Elin, sjuksköterska”.

Jag ska registrera mig på academicworks hemsida nu, sen ska jag lämna över datorn och jobbletandet till Pär.

2 responses

  1. Jag tror allt kommer lösa sig för er, men ovisshet är jobbigt att leva med. Skickar en kram.
    Angående fredag. Vilbergens bowling har ni provat det någon gång? Man får spela lite längre tid där för samma pris so på Hugo. Vi har bara kört där förut och då valt happy bowl så man får lite längre speltid. Men ni kankse tycker det blir för sent då? Tror det är 21.30 eller 22 man bokar så får man spela 1,5 timma istället för 1timma. Annars spelar det ju ingen roll då går Hugos också bra. Tycker absolut vi käkar något innan, behöver ju inte vara på bowlingen utan kan ju vara i närheten också. Väljer vi Hugos fanns det något nytt ställe vid saluhallen där som man plockade ihop sin egen tallrik och så gjorde de iordning det efter. Lite ovanligt. Kostade 169 kr om man tog buffén, en det fanns nog andra alternativ också.

  2. Jag tror allt kommer lösa sig för er, men ovisshet är jobbigt att leva med. Skickar en kram.
    Angående fredag. Vilbergens bowling har ni provat det någon gång? Man får spela lite längre tid där för samma pris so på Hugo. Vi har bara kört där förut och då valt happy bowl så man får lite längre speltid. Men ni kankse tycker det blir för sent då? Tror det är 21.30 eller 22 man bokar så får man spela 1,5 timma istället för 1timma. Annars spelar det ju ingen roll då går Hugos också bra. Tycker absolut vi käkar något innan, behöver ju inte vara på bowlingen utan kan ju vara i närheten också. Väljer vi Hugos fanns det något nytt ställe vid saluhallen där som man plockade ihop sin egen tallrik och så gjorde de iordning det efter. Lite ovanligt. Kostade 169 kr om man tog buffén, en det fanns nog andra alternativ också.

Kommentera

