Kanske, kanske?

Jag har fått kontakt nu med en enhetschef på en hematologiavdelning på Östra sjukhuset, det sjukhus som ligger 5 min från vår nya lägenhet. Hon kan erbjuda mig ett timvikariat till att börja med, inget helt vik alltså utan att jag får gå in på timmar. Det är ju PERFEKT! Då får jag ändå in lite pengar, jag får en fot in på sjukhuset, erfarenhet av att börja jobba som sjuksköterska OCH jag kan vara hemma en del med barnen också. Det kan ju faktiskt inte bli bättre känns det som. Så när vi flyttat ner ska jag återkomma till henne igen så att vi kan bestämma en tid och datum för intervju 🙂 jag kommer nog dock att höra av mig redan på måndagen så kanske vi kan ses på torsdagen eller fredagen samma vecka.
Helt plötsligt känns allting lite lättare och lite roligare. Jag blir grymt mycket mer motiverad igen till att kämpa de här 9 dagars praktik som jag har kvar nu. Tack Lottiz för det du skrev om NKSE, det är ju i princip så vi har fått det informerat till oss, men det är ändå mer kött på benen att läsa en verklig upplevelse.

Nu ska jag gå upp och hjälpa Pär ta hand om vår bångstyriga 3åring 😉

4 responses

  1. Jag håller tummarna för dig, alla två! =P
    Ja, det är han jag tänker på, ögongodis underlättar en seg förmiddag. Kan tänka mig att han är speciell, privat, men man vill ju nästan bli hämtad med ambulans bara för att få bli räddad av en snygg kille. =D

  2. Har ju redan sagt ja till inbjudan, men tackar ja igen så det inte blir något missförstånd. Vi kommer iaf gärna och firar din examen samt tar avsked. Jätte rolig inbjudan med föresten, det fick ni till riktigt bra 😀

  3. Jag håller tummarna för dig, alla två! =P
    Ja, det är han jag tänker på, ögongodis underlättar en seg förmiddag. Kan tänka mig att han är speciell, privat, men man vill ju nästan bli hämtad med ambulans bara för att få bli räddad av en snygg kille. =D

  4. Har ju redan sagt ja till inbjudan, men tackar ja igen så det inte blir något missförstånd. Vi kommer iaf gärna och firar din examen samt tar avsked. Jätte rolig inbjudan med föresten, det fick ni till riktigt bra 😀

Kommentera

