Alltid lika seg…

…. jag tycker det är kul på praktiken när jag väl kommer dit, har satt på mig ”uniformen” och kommit in på avdelningen. Oftast går dessa kväll – dag pass också himla fort, särskilt dagpassen när allt bara rullar på mellan 06.45 och till 13-15 beroende på hur mycket det är att göra.

Ändå är jag lika seg, varje gång. Men kanske mer nu. Pojkarna har inte sovit bra någon av dem säg de senaste 4-5 nätterna och både jag och Pär är så grymt trötta att vi knappt vet vad vi heter. Alexander har en ny vana att vakna vid 02-03, vara aspigg, tända i sitt rum och börja leka. Eller komma in i vårt sovrum och tända vår lampa. Jonathan kan sova genom en del, men till slut vaknar han också och sen kan ingen av dem somna om, och så är cirkusen igång. Så blir det halvhattig sömn fram till 8 då vi ger upp och går upp. Resultatet blir ju förstås att barnen också är skittrötta.

Jaja, sova får man göra senare 😉 nu är det en timma kvar innan jag går min promenad ner till bussen och in mot Norrköping och stan. Kommade 6 passen skall jag gå med en annan handledare än den jag gått med hittills. Egentligen skulle jag gått resterande pass med henne helt och hållet, men då hon vidareutbildar sig är hon inte på avdelningen resten av tiden utan då går jag med den andra handledaren som jag gått med hittills.

Jag börjar bli lite stressad nu inför allt som skall packas och donas med, men det kommer nog bli så att vi packar ner det mesta som är kvar v. 47, för såsom mitt schema ligger planerat nu har jag hunnit klar med praktiken då.

Såhär ser schemat ut för resten av perioden. Bara en helg med praktik kvar, och där går jag bara lördag dag. Kalasbra, tycker jag! Särskilt långledigheten där fredag-måndag.

V. 43
torsdag: 14-22
fredag: 6.45-15.30

lördag: ledig
söndag: ledig

v.44
måndag: ledig
tisdag: 14-22
onsdag: 6.45-15.30

torsdag: ledig
fredag: 14-22
lördag: 6.45-15.15

söndag: ledig

v.45
måndag: 14-22
tisdag: 6.45-15.30
onsdag: 14-22
torsdag: 6.45-15.30

fredag: ledig
lördag: ledig
söndag: ledig

v.46
måndag: ledig
tisdag: 14-22
onsdag: 14-22
torsdag: 6.45-15.30

v.47 packa packa packa + NKSE (tror jag)

Den 30 november flyttar vi ner, och den 1 december får vi tillgång till lägenheten.

Kommentera

