Jag glömde …

…. vår närmsta granne berättade att de som bor i samma länga som oss, fast längst bort, också skall flytta.
Fast Pär minns inte om hon sa Gävleborg eller Göteborg (eller om hon sa bägge saker). Jag tror dock på det senare eftersom Gävleborg väl är ett län och inte en stad..? Gävle däremot. Eller? Hursomhelst, för mig får det gärna lov att vara Gävleborg eller Gävle, eller varför inte Fattmomacke eller kanske Kiruna eller Treriksröset? Men INTE Göteborg >.< Jag tycker verkligen inte om de grannarna och tyckte att det skulle bli så skönt att flytta ifrån dem.

Men Göteborg är stort, lyckligtvis.

Pär skämtar om att de skall flytta in i grannlägenheten. Då ska jag säga er, att då flyttar jag hem till mamma eller pappa.

Eller inte.

Egentligen är såna här ilandsproblem så himla futtiga att jag skäms över mig själv. Iallafall om jag jämför med det här.

Skäms, Elin!

Förresten, hur var det med demokratisverige? Har vi inte gått lite för långt nu..? Inte för att jag är för SD, absolut inte alls, men lägg ner nu. En demokrati är en demokrati, Sverige har röstat. Deal with it. Om partiledare brukar bli bjudna så bjud alla, och strider något mot Nobels testamente så bjud ingen av dem.

(också i-landsproblem dock).

Kommentera

