Nu tar jag helg

8 dagar fixade, 16 kvar. 1/3 gjord med andra ord. Än så länge känns det väldigt bra och jag får positiv och bra feedback från min handledare. Har ökat ansvaret till 5 patienter så det känns väldigt bra. Betyder ju att jag har ungefär fyra veckor på mig att öka ansvaret ytterligare så att jag till slut har ansvar för hela enheten. Det känns inte längre som en omöjlighet, men det beror ju förstås på hur mycket det är att göra. Men då gäller det ju att delegera 🙂

Vi väntar nu på att pappa och Sita skall komma upp för ett sista Söderköpingsbesök. 39 dagar kvar nu till flytten.
Har jag förresten berättat att vår snälla hyresvärd vill ge oss kompensation för att det strulat så med nya hyresgästerna (det har väl inte varit så att de varit godtagbara rent ekonomiskt osv) och för att hon dröjt med uppsägningsbekräftelse, så vi behöver bara betala halva hyran i december. 4000 kr i skillnad, det är MYCKET pengar för oss! Så det tackar vi för, GG Bygg!

Jag hade ett missat samtal från riktnummer Göteborg förut. Jag blev väldigt förväntansfull, tänk om det gällde ett jobb? Så ringde jag upp… och då var det från Göteborgs Energi/ Din El… så så spännande var ju det :/
Tror jag har suttit knasigt idag, för har fått ruskigt ont mellan skulderbladen, som lättar lite om jag vrider huvudet. Glömmer av att dricka också, det är fruktansvärt torr luft på sjukhuset. Men det hjälps av nu, för att förhindra att en hotande huvudvärk blir något mer.

Slutligen ringde ComHem förra veckan och vi ordnade med tv, bredband och telefon eftersom vi kommer att flytta till ett ComHem-hus. Jag bad specifikt om att de saker som de skulle skicka skulle komma hit till vår nuvarande adress eftersom vi ju bor här ett tag till och de skulle postas på en gång. Men här har ingenting dykt upp, så idag ringde Pär och då visar det sig att våra grejer väntar i Partille. Är ni förvånade?! Inte jag. Men Pär pratar fortarande med dem, så hoppas vi att de ser till att sakerna skickas hit. Annars får vi väl be pappa ta med sig mitt pass och hämta ut grejerna åt oss, eller ge mitt pass till syrran som får hämta ut det åt oss. Men det känns ju så onödigt, så ska det inte behöva vara…. tycker jag.

Slutligen ska jag skriva inbjudan till mitt examensfirande här i Östergötland samt inflyttningsfesten i Partille. Egentligen vill jag bjuda många, men dels så är vi erbjudna att låna Pärs föräldrars hus, och då vill jag dra ner det lite. Sen så känns det lite konstigt just nu, men det kanske blir såhär nu när jag flyttar, priset jag får betala. Synd, i så fall, men inte mitt val.

Nu… HELG!

2 responses

  1. Hej.
    Imorgon åker jag till Stockholm för att hälsa på den lilla familjen, och fredag har jag annat inbokat, men tisdag eller torsdag skulle funka!
    Hur dax slutar du om dagarna?

  2. Hej.
    Imorgon åker jag till Stockholm för att hälsa på den lilla familjen, och fredag har jag annat inbokat, men tisdag eller torsdag skulle funka!
    Hur dax slutar du om dagarna?

Kommentera

