Tre dagars praktik avklarad!

Jag trivs jättebra på praktiken och med min handledare. Det är mycket att göra, stressigt och hur mycket som helst att lära sig. Men jag har verkligen fått en kanonhandledare och har dessutom hunnit med många saker som jag hade på min lärandeplan. Har börjat med en mjukstart och har haft ansvar för två patienter de här tre dagarna, dock har en varit ganska mycket med så det har gett mig massor. Håller än så länge på att lära mig alla rutiner och så vidare på avdelningen men jag känner hela tiden att jag utvecklas och att allt flyter på bättre och bättre för varje dag. Jag har fått väldigt positiv feedback från min handledare än så länge vilket ju också ökar på självförtroendet. Till helgen hoppas jag få en fyrsal att ansvara för så att vi stadigt ökar på ansvaret. Vill iallafall ha halva praktiken med fullt ansvar för jag kommer att behöva erfarenheten av varenda dag, även de dåliga när ingenting funkar.

Har hela tre stycken fd klasskompisar från T1 som jobbar på trean, om inte tom fyra. Lite skojigt.
Det är jobbigt att vara ifrån mina pojkar, men ärligt talat har det varit så mycket att göra varje dag att jag inte kunnat tänka för mycket på dem, utan fått ha full fokus på mina patienter. Dagarna har bara susat fram och nu är tre dagar avklarade. Imorgon ska jag unna mig att inte stiga upp halv fem, och så ska jag åka ut till Natalie en stund och umgås lite och kanske hjälpa henne med saker hon vill få gjorda om hon vill det. Skulle egentligen bakat en cheesecake och haft med mig, men jag är helt slut efter dessa dagar.

Jag oroar mig inte lika mycket för NKSE längre, det är bara att göra den helt enkelt. Först och främst ska jag fokusera på att ta mig till mittbedömningen och anses vara på väg mot godkändstrecket så att jag får göra NKSE. Jag har inte ens talat om för Pär när jag kommer att ha den, men han vet vilken vecka. Jag har dock lovat att svänga förbi systembolaget (om det blir på ett dagpass) efteråt om jag klarat för att handla hem lite skumpa. För då ska vi verkligen fira 🙂

Nu ska jag väl gå upp och lägga mitt stora troll som hälsade mig välkommen hem genom att bli asarg för att jag kom hem. Han tyckte jag kunde gå till jobbet igen. Tur att övriga tre i familjen saknat mig.

Förresten håller en av de där vännerna C, på att få sitt första barn nu. Spännande värre 😀

2 responses

  1. Spannade med praktiken och harligt att hora att du trivs bra. Annika ar ju kanon, var ju det jag sa. Tror tiden bara kommer sussa framat och vips sa ar den avklarad och du godkand. Kram

  2. Spannade med praktiken och harligt att hora att du trivs bra. Annika ar ju kanon, var ju det jag sa. Tror tiden bara kommer sussa framat och vips sa ar den avklarad och du godkand. Kram

Kommentera

