Om oron och väntan

Jag blir snart galen på all väntan, och på mig själv:

1. Pär idag varit på intervju hos verksamhetschefen teamledaren för det som han förhoppningsvis ska jobba med i Göteborg. Men hon har inget personalansvar, så nu är det upp till en annan person att bestämma om Pär får jobb eller inte. De ska lämna besked så snart de kan, men när är det då? Nu har han blivit skickad fram och tillbaka och det är jättetacksamt att han har chans att få förflyttning och slipper söka nytt jobb och säga upp sig… men att få någon form av besked pronto vore inte fel.

2. Igår kväll kunde jag inte somna, jag låg och oroade mig för praktiken. Jag är så förbannat rädd att jag inte alls kan någonting, att jag inte blir godkänd, att jag inte ska trivas, att min handledare hatar mig, att jag inte blir godkänd på NKSE, rädd att jag inte blir sjuksköterska 😦 Denna oro! Jag är ju sådan av naturen och ibland önskar jag att jag helt enkelt kunde vara lite mer cool, som alla andra. Jag hoppas att lite av oron har släppt imorgon när jag haft min första praktikdag.

Snart ska tre personer jag känner mer eller mindre väl bli mammor för första eller andra gången. Tycker det ska bli så spännande och roligt!

6 responses

  1. Hej gumman!
    Din syster har rätt! Helt naturligt att vara svinnervös. Och det här med att alla andra är coola är inte sant. Jag vet det, fast jag har också jättesvårt att komma ihåg det, i hjärnan får man det mesta till att alla andra är bättre. Jag är fortfarande övertygad att mina f.d klasskamrater på jobbet är hundra gånger bättre än mig, när chefen säger att alla är så duktiga så tänker ja i mitt dumma huvud ”ja, men nu menar hon dom andra tre”. MEN jag försöker påminna mig om att det spelar ingen roll hur man är jämfört med andra, man har sin egen ”utvecklingsstege” som man måste klättra, och det går inte fortare bara för att man jämför sig m. andra och klankar ned på sig själv. Är övertygad om att det kommer gå bra för dig!! Kram!

  2. Jag instämmer med din syster! Det kommer gå galant på din praktik ska du se, och de är säkert jättegulliga och tar hand om dig 🙂
    Jag vet hur nervös jag var inför mina fältstudier (som bara var en vecka och inte heller ställde några som helst krav på mig) men ändå gick jag och oroade mig i flera dagar innan.
    Vad roligt att ni flyttar snart också 🙂 Jag kommer gärna och hälsar på er under jullovet när jag är hemma från Umeå igen.

    Stort lycka till med allt nu och oroa dig inte, du ska se att det kommer hända mycket spännande och roliga saker under praktiken 😉
    Kramisar

    Ps! du får gärna skicka mig lösenordet till din bilddagbok. Du kan skriva den i ett mail på facebook 🙂

  3. Hej syster
    visst kommer vi bo nära varandra! Kul eller hur? Ni får gärna spendera mycket tid hos oss!

    På tal om din oro, det är klart att man är nervös inför sin första dag. Det är man alltid! även din storasyster! Och du kommer att göra praktiken hur bra som helst! Du är duktig och en rejäl brutta som inte tvekar inför att jobba på! och sådant tycker man om, även handledare! Så jag vet att du inte ha rnågot att oroa dig över!

  4. Hej gumman!
    Din syster har rätt! Helt naturligt att vara svinnervös. Och det här med att alla andra är coola är inte sant. Jag vet det, fast jag har också jättesvårt att komma ihåg det, i hjärnan får man det mesta till att alla andra är bättre. Jag är fortfarande övertygad att mina f.d klasskamrater på jobbet är hundra gånger bättre än mig, när chefen säger att alla är så duktiga så tänker ja i mitt dumma huvud ”ja, men nu menar hon dom andra tre”. MEN jag försöker påminna mig om att det spelar ingen roll hur man är jämfört med andra, man har sin egen ”utvecklingsstege” som man måste klättra, och det går inte fortare bara för att man jämför sig m. andra och klankar ned på sig själv. Är övertygad om att det kommer gå bra för dig!! Kram!

  5. Jag instämmer med din syster! Det kommer gå galant på din praktik ska du se, och de är säkert jättegulliga och tar hand om dig 🙂
    Jag vet hur nervös jag var inför mina fältstudier (som bara var en vecka och inte heller ställde några som helst krav på mig) men ändå gick jag och oroade mig i flera dagar innan.
    Vad roligt att ni flyttar snart också 🙂 Jag kommer gärna och hälsar på er under jullovet när jag är hemma från Umeå igen.

    Stort lycka till med allt nu och oroa dig inte, du ska se att det kommer hända mycket spännande och roliga saker under praktiken 😉
    Kramisar

    Ps! du får gärna skicka mig lösenordet till din bilddagbok. Du kan skriva den i ett mail på facebook 🙂

  6. Hej syster
    visst kommer vi bo nära varandra! Kul eller hur? Ni får gärna spendera mycket tid hos oss!

    På tal om din oro, det är klart att man är nervös inför sin första dag. Det är man alltid! även din storasyster! Och du kommer att göra praktiken hur bra som helst! Du är duktig och en rejäl brutta som inte tvekar inför att jobba på! och sådant tycker man om, även handledare! Så jag vet att du inte ha rnågot att oroa dig över!

Kommentera

