Lite om var vi kommer bo osv

Jag har fått lite frågor om exakt var Partille och Sävedalen ligger, så nu har jag varit inne på Eniro samt använt mig av Photoscape för att fixa iordning några bilder som bättre kan beskriva. Partille kommun är invävd i Göteborgs stad så att säga att vi flyttar till utkanten av Göteborg är väl inte fel tycker jag.

När jag kikade där på Eniro så insåg jag ockå hur nära både min syster och jobb jag faktiskt kommer att bo. Nå, att få jobb på Östra sjukhuset är väl inte helt hundra, men det är där jag kommer börja lägga mest krut. Se själva! Pär har räknat ut via en hemsida att vi kommer ha 6 minuters cykelväg till syster och svåger. Vi har inte tänkt förpesta deras liv genom att hänga hos dem varje dag, men det är helt underbart att ha så nära till Emma!

Och för att få det i lite större perspektiv…

Inringat högst upp till vänster är Stenungsund, där mamma, pappa och min lillasyster bor. Granne ligger ju Norge, där bror med sin sambo bor. Och så har jag målat en jättefin pil mot Borås och Jönköping. Det går jättesmidigt att åka till Partille från väg 40, och jag hoppas så att ni vill komma och hälsa på oss 🙂

Slutligen är vi 25 banankartonger rikare.
Jag bor hellre i kartonger i 1½ månad så att flytten känns riktigt nära, för jag har inget tålamod. Det enda rum vi har sagt skall vara helt orört är Alexanders rum. Mamma kommer att passa våra pojkar i ca 2 dygn och därför har vi bestämt oss för att vi packar ner hans rum först när han åkt till mormor på söndagen (vi flyttar på tisdag). Jag inbillar mig att det kan inge någon form av trygghet för honom. Vad tror ni?

Kommentera

