Grattis mammas älskling!

Hurra hurra för vårt födelsedagsbarn! Idag fyller Alexander tre år och det har firats på morgonen med sång, paket och lite fika och frukost. Sen åkte Pär till jobbet och vi har filmkavalkad här. Idag ska vi göra det Alexander känner för och då blev det först ”Det regnar köttbullar” och nu Ice Age. Sen får vi se vad mer han vill göra. Det är ju mulet idag så det lär väl inte bli något bad direkt. Men ute går ju att vara ändå, men som sagt, idag är hans dag.
—-
Det blev en rolig dag för Alexander tror jag. Tre filmer hann det bli på morgonen (puh) men sen tittade ju solen och det underbara vädret fram igen. Lagom till lunch som Alexander fick bestämma (korv och makaroner, mycket exklusivt) så ringde Maria och hörde vad vi hade för oss. Så hon tog bussen hit till Sörping och så träffades vi nere i Centrum och gick nere på stan och myste, åkte tuffe-tåget och hade skojigt. Det var väldigt trevligt, tack för att du kom!
Nu sover Alexander, vi kom hem ganska sent och det var inte glada toner från honom, men han somnade fort. Och vet ni vad? Idag gick han UTAN blöja även nere på stan och sa till när han behövde kissa och kissade dessutom på toaletten (fast vi höll honom förstås). Min duktiga grabb! Så nu blir det att jag tar med några extra ombyten ner till förskolan och så får han gå helt utan blöja även där. Han kan ju hålla sig nu och säger till när han behöver kissa, visst, det händer någon olycka ibland men inte ofta. Och oftast är han ännu mer uppmärksam på sina signaler efter en olycka så då händer den sällan igen.
Bjuder på lite bilder som avslutning!

3 responses

  1. Jag vet att vi hade pratat om att gå, men så ville jag se den så fort jag bara kunde (premiärdagen) och ville inte missa en kväll med tjejkompisarna idag. Önskar jag kunde se den med dig också men vet inte om ekonomin tillåter, får se. Ska väl inte se sönder den heller, haha. Vi måste ses, din bebis har växt sen jag såg honom och du ska få tillbaka dina böcker.

Kommentera

