Redo för imorgon

Imorgon blir det lite minikalas för Alexander. Det blir inte som jag hade tänkt mig, men jag tror att det kan bli bra ändå. Vi hade ju inte räknat med den ekonomiska smäll vi fick nu precis innan, att vi skulle behöva vända på vartenda öre rent ut sagt och inte ens ha råd att köpa den present vi sett ut till Alexander. Han ska få den, men det får bli nästa månad. Han har ju fått sandlådan men den fick han ju för 1-2 månader sedan, han skulle få massa paket på SIN dag med. Men några paket blir det iallafall. Och jag hoppas att Alexander förstår att vi älskar honom så himla mycket. Nästa år har jag lovat mig själv att han ska få ett riktigt fint kalas där pengar inte ska vara ett lika stort bekymmer. Känns bara så för jävla tråkigt att snåla in till ören en sån dag!
Men nog gnällt om det, det är som det är, och även om vi inte själva bär ansvaret helt ensamma så borde vi haft bättre koll. Så är det helt enkelt bara.Men imorgon blir det alltså bad på Vikingabadet tillsammans med familjen Arvendal, vilket ska bli väldigt skoj. Där har jag gjort en kycklingpaj som jag hoppas är god, den blev kanske lite liten.. lite sallad till det, några småkakor och så lite godis till barnen iallafall. Om inte annat trivs jag så bra i deras sällskap så bara att umgås och ha trevligt och se barnen busa av sig är värt mycket.
Sen kl 18 ca kommer Pärs föräldrar och har med sig lite kött så grillar vi & så har jag fixat en liten efterrätt. Får se om den blev misslyckad eller ej :S ingenting gick bra för mig idag kan jag säga när jag skulle baka. Det är nog lite för mycket med allting just för mitt psyke och min stressnivå att tåla.
Ja, okej, nu låter det som att jag inte tycker det ska bli roligt. Det tycker jag! MEN jag tycker om att bjuda på MYCKET mat/fika osv och att folk ska känna att de kan ta om och äta tills de spricker. Sån är jag =)
På måndag, på hans (och Kerstins!) riktiga födelsedag, ska vi gå upp extra tidigt innan Pär måste till jobbet och sjunga och äta något gott till frukost. Sen ska jag försöka vara the very best mamma hela dagen. Det är inte lätt ska jag säga, alla gånger. Jag beundrar alla dessa kvinnor som har fler än 2 barn, och familjerna Annorlunda – största respekt! Jag har svårt som det är tycker jag att få till en lugn stund så jag kan amma Jonathan OCH hålla koll på Alexander. Puh! Och det där snacket med att jag ska läsa saga för Alexander när jag ammar. Men om han inte vill läsa saga då? It aint always that easy.Men det går ju iallafall än så länge. Jag kommer nog mer in i det.
Men Alexander har bara på dessa 5 dagar gjort stora framsteg med pottan! Ikväll sa Pär att han gick in på toa, drog ner blöjan (som han ju har på natten än så länge) och satte sig och kissade på pottan. Han gör det självmant nu! En enda olycka idag. Helt fantastisk och jag är så STOLT.
Ja, mycket blev här skrivet. Nu ska jag leka lite Frontierville snabbt och sen passa på att sova så jag är skapligt pigg och fräsch imorgon.Kram

Kommentera

