Varför barn ska åka bakåtvända till 4-5 års ålder!


Här kan ni läsa vad NTF säger
Vi har tänkt att Alexander skulle åka bakåtvänd fram tills nästa sommar då han fyller 4, men vete tusan om vi inte ska försöka till 5 års ålder. Det beror på hur lång han hinner bli, han kan inte krulla ihop sig hursomhelst i bilen med benen. NTF säger bland annat att en bakåtvänd bilbarnstol ger bättre skydd än ett babyskydd pga lutningen, och att det är klokt att byta när barnet kan sitta själv. Så när Jonathan kan sitta själv om kanske 4-5 månader, då skaffar vi en till bilstol helt enkelt.Nu ska jag snart ner och hämta Alexander. Vädret är minst sagt ostadigt idag men hoppas på uppehåll för vi ska grilla fläskkotletter med god glaze på de sista minuterna och en god kall sås samt potatis och sparris till. Så här får inte regna!
Förresten.
Jag har alltid tyckt att ”det kan väl inte vara så svårt att sluta röka/snusa/whatever om man bara har bestämt sig!”. Det tar jag tillbaka nu. Jag och Pär försöker i kombination med vår 30-dagarsutmaning med Wii också dra ner på sötsaker. Om det ska bli något blir det på lördagar, eller helst inget alls. Finns ju så mycket nyttigare som man kan mysa med istället på helgen. Melon, jordgubbar, annan frukt.. mm. Men det är sjutton inte lätt! Mitt sötsug kommer på kvällen. Igår var Pär stark och stoppade mig. Och det mår jag bra av idag.Jag vill ju vara fin till bröllopet och trivas med min kropp. Så det är bara att sätta igång! Nu medan jag ammar tar jag det lite försiktigt, för går man ner för mycket i vikt kan man faktiskt förgifta sitt barn via bröstmjölken med miljögifter o annat. Så 1 kg i veckan hade ju varit optimalt men får nog börja med att satsa på 500g i veckan. 

Kommentera

