Diskriminering

Nu är vi hemma igen. Skönt och tråkigt på samma gång. Borta bra men hemma bäst liksom. Och bo 1½ vecka i kappsäck räcker när man har 2 småttningar också.Imorgon har vi lite att göra, har försökt att göra det mesta idag men vi ska…
* handla det sista* rensa rabatter + framsidan* städa av huset litegrann* plocka fram kubbet* sätta upp tavlor
Ska bli oerhört skönt att sova i sin egen säng igen!Var mysigt att träffa Mia och hennes mamma idag, Det blir alltför sällan och jag har sagt så många gånger att jag ska komma ner till henne i Lund men det blir fan aldrig av. Får skärpa mig nu! Ta en helg och ta med mig Jonathan i höst. Blir nog för tufft att ta med sig bägge två.
Länsförsäkringar vill INTE försäkra Alexander pga att han har samma sjukdom som jag. Roligt att jag då fått försäkring av dem…  fast mamma fick kämpa en del har hon berättat. Så vi ska ringa och prata med dem imorgon och blir det inget av detta så behåller vi hans försäkring i Skandia (vi ville byta för att ha samma bolag hela familjen) och så säger vi upp varenda försäkring vi har hos länsförsäkringar och byter bolag till Skandia helt och hållet. Visst, de är dyrare men tänker fan inte gynna Länsförsäkringar när de beter sig illa och generaliserar. Mamma har inte behövt använda min försäkring en – enda – gång.
Sur är jag. Hoppas att jag har blivit lite lugnare imorgon så att jag kan sköta frågan någonlunda sakligt. Ska fråga människan vad hon baserar sitt beslut på, tala om för henne att de minsann efter lite slit från mammas sida kunde tänka sig att försäkra mig. Jag tänker inte ge mig så lätt.

Kommentera

