Han växer!

Läkarbesök idag som gick på rullande band minst sagt. När vi gick ut från BVC insåg vi att den doktor som undersökt Jonathan var en av de doktorer som man hört väldigt mycket illa om. Hursomhelst, han var helt okej med min son, så det är väl allt jag kan säga om den saken. Ska inte gå på allt folk säger heller antar jag.
Det framgick på vågen att Jonathan fortfarande får vad han behöver och växer och frodas. 6160 gram väger gossebarnet nu och är 59,2 cm lång. Håhåjaja. Sa till Pär att här blir ju snart att byta klädstorlek igen 🙂

Imorgon är det alltså dags. Eller är det det egentligen? Jo visst är det examen men ja, det känns ju inte riktigt som min examen. Men jag ska gå till kyrkan iallafall och titta på de andra när de är fina och får broscher. Och tänka att jag faktiskt rätt så mycket ändå kan ge mig själv cred, jag har ju kämpat som ett as den här terminen jag med. Att jag inte gjort praktiken (och hör sen LiU) har ju sina skäl. Och jag är inte ensam om att vänta med att göra den och de andra firar ju ändå sin examen så varför ska inte jag?!

Bohuslän nästa imorgon alltså. Vi har inte bestämt hur länge vi stannar, men vi ska fira midsommar ihop med familjen A så några dagar innan det behöver vi ju komma hem så man kan röja här hemma, hinna handla och feja inför detta event. Och sen.. några veckor senare så fyller världens finaste Alexander TRE ÅR! Han har ju delvis fått sin födelsedagspresent från oss dvs. sandlådan, men några paket blir det ju förstås, och TÅRTA! Han var med mig och bakade tårtbotten för några dagar sedan och blev SÅ besviken när de åkte in i frysen. Tyckte jag varit tydlig med att det skulle bli till hans födelsedag men storkotten blev ändå lite besviken.

Nu börjar snart Sex and the City. Går ju måndag-torsdag 23-00. Dvs. en tid då jag egentligen borde sova. Har vänt dygnet helt sjukt fel snart, men får bättra mig nu under avgiftning på bästkusten haha.

Godnatt!

Jo förresten. Jag ger LiU till på måndag att hinna ändra i LADOK. Annars får jag maila och fråga vad det är frågan om egentligen. Rätt ska vara rätt och jag har ju inte gjort min VFU än så varför ska jag få poäng för den? Om det är ett misstag är det ju helt grymt dåligt. Något sånt ska väl inte få lov att hända?! Tur att jag iallafall är ärlig och har vett att göra rätt för mig…

Kommentera

