Vad är det man säger?

.. olyckor kommer sällan ensamma?

Oavsett så har vi nu fått ytterligare ett problem att ta itu med. Vi hyrde bil av AVIS för en enda gångs skull (eftersom de har kontor i Stenungsund) i söndags när vi skulle åka hem från Göteborg. När vi hämtade bilen i söndags var den

1. inte tankad
2. hade ett stort stenskott i framrutan som inte var markerat på beskrivningen

MEN dumma som vi var tänkte vi att det säkert varit som det varit förr att det finns registrerat i datorn och att hon bara glömt att måla ut det på bilden.

NEJ.

Nu ringer Avis Stenungsund oss idag och hävdar att stenskottet INTE fanns där när de lämnade bilen i fredags. De har helgstängt så därför fick vi hämta ut nyckeln via ett ombud på söndagen och sedan köra till AVIS parkering och hämta bilen.
Så, ni förstår alltså att de vill råna oss på stålar för självrisken.
Och jag VÄGRAR betala. Nu tänker jag INTE ge mig. Fan heller att vi ska betala för något vi inte orsakat!!

Om de nu lämnar sin fina bil obevakad fredag-söndag är det inte vårt fel och fan inte vi som ska stå för om någon annan åsamkar bilen skada.

Jag återkommer om detta. Är så arg så jag riktigt kokar.
Men nu är det ett sista omvårdnasseminarie som jag måste fokusera på.
Imorgon kl 14 ska jag träffa studievägledaren för att reda ut begreppen kring bråket med CSN.

Kommentera

