Nu blev det lite kris

… eller, jag ska maila vår examinator så får vi se om det går att lösa på något sätt.
MEN.
Den där omvårdnadsexaminationen som jag är så hysterisk över. Ja, just den.
Den ligger förlagd över TRE dagar. Vi ska nämligen inte bara ha vårt eget seminarie, utan även lyssna på sex-sju andra seminarier. Vi är indelade i grupper. Så man måste gå på hela gruppens seminarier sas.
Jag insåg just hur schemat ligger.
När ska jag klämma in amningen däremellan? Och vart ska Pär och Jonathan vara under tiden? Vi tänkte höra med förskolan om Alexander kan vara på dagis de dagarna, åtminstone den dagen då jag går absolut hela dagen. Det är den som är mest krisartad.

Men problemet kvarstår fortfarande hur sjutton jag ska lösa amningen?
Har jag haft sågspån i skallen hela våren eller varför kommer jag på detta NU?

Ja, jag har iallafall skickat in sammanfattningen och sista delen av pedagogikuppgiften idag, och pluggat på akut buk, leversjukdomar och peroperativ omvårdnad. Imorgon blir det nog diabetes och njursvikt kan tänkas, och repetition av det jag läste idag. Känns som att mycket sitter där i skallen nu, mycket omvårdnad är ju lika oavsett sjukdom.
Åh, håll tummarna för att jag klarar NKSE på fredag.

Jag vill så gärna ha den ur världen!

Kommentera

