Jonathan växer =D (och jag krymper?)

Idag har jag & Jonathan farit runt en del. Först lämnade vi Alexander på förskolan efter en minst sagt turbulent morgon. Så tog vi bussen in till Nkpg där jag lämnade böcker och hämtade nya. Bland annat en fetebok om brännskador. Ikväll hoppas jag därför komma många kliv framåt i min examination. Så mötte vi upp med bästa Emilia, hennes ena syster med barn och gick en kortis på stan. Fick i mig lite mat och sen mot Sörping igen. Hem och amma och sen gå ner till BVC. Där konstaterades att Jonathan vuxit både på längd och i vikt 🙂 4660g väger han nu och är 53,5 cm lång. Inger tyckte att han verkade så med så hon testade att se om han kunde följa någonting med blicken, och jajamän! Min duktiga grabb! *stolt* Magknipet tyckte hon inte att vi behövde vara oroliga för, eftersom han ju inte är otröstlig. Snarare tyckte hon att när man äter så bra som han gör så är det inte konstigt att det känns lite när tarmarna arbetar på. Skönt & så kan jag fortsätta med min laktoskost. Kan ju säga att jag tabbade mig redan imorse när jag åt filmjölk till frukost… snacka om att vara vanedjur!

Därefter gick vi o handlade vindruvor för ikväll. Försöker överge godis för frukt och dessutom dra ner på saker och ting överlag lite försiktigt nu. Vår våg har pajat så vet inte exakt vad jag väger nu men har iallafall tappat ca 11 av de 14-15 kg jag la på mig under graviditeten. Vill poängtera att jag inte gjort ett jota för att detta skall ske, utan det har blivit så av sig självt. Gör inget särskilt nu heller, men det är klart att många dagliga promenad, kombinerat med bättre kosthållning + amning gör att jag åtminstone inte lägger på mig. Läste i en broschyr jag fick att ca 500g/vecka är rimligt att tappa i vikt efter det första naturliga ”raset” efter förlossningen. Går man ner för mycket bildas för mycket gifter i kroppen som går över till bebis vilket inte är bra alls.
Ja, nog viktprat kanske. Är iallafall glad att jag bara har 3 kg kvar till inskrivningsvikten.

Nu hägrar middag innan pluggedags.
Ciao ciao

Kommentera

