En kanonhelg

Pappa, Sita och min storasyster Emma har varit här. Vi har ätit på Smultronstället, gått på Ramundermarken och grillat. Igår kväll blev det film också, Bröllopsfotograften. Jag, Pär och Emma hade redan sett den men den tål att ses fler gånger så då passade vi på! Tror pappa och Sita också tyckte att den var bra, rolig och lite ledsam också. På det stora hela en mycket skön film. Ja, sen ägnades naturligtvis mycket tid åt vår lilla minsting i familjen och förstås åt Alexander med. Är så stolt över mina två pojkar ❤

Ikväll ska vi försöka hyra Smala Sussie, syster pratade om den igår och den har vi inte sett men vill se. Hoppas att den finns att hyra via tv:n, men annars kopplar vi bara in datorn i tv:n och hyr via CDON.com.
Imorgon börjar Pär jobba igen. Vi kör en ”mjukstart” den här veckan i och med att Alexander är på dagis måndag-torsdag. Jag tror inte länge att det ska vara några problem för mig att vara själv med dem heller, men det är klart att det kanske inte blir några större utflykter när jag är ensam med bägge två.

Bilder från helgen dyker upp på facebook så småningom, orkar inte lägga upp dem här också.

Hur roligt det än är att ha besök från Sveriges framsida så blir jag alltid så tung i hjärtat och ledsen när vi ska säga hejdå. Och jag vet att jag skriver det varje gång. Men det är ju min fina familj det handlar om. Tanken att snart vara klar och börja kunna planera oss nedåt gör mig dock lite gladare.

Och så har vi till slut bestämt oss för att Jonathan skall döpas. Varken jag eller Pär är religiösa, men det är en fin ceremoni och eftersom storebror är döpt får det ju bli lika för alla. Vi tvingar dem ju inte att aktivt vara med i SK även om de genom dopet blir inskrivna där. Den här gången vill vi dock ha dopet här på hemmaplan, blir enklast att planera för oss. Gärna i St Laurentii kyrka. Så i veckan blir det att ringa församlingshemmet och höra hur sommaren ser ut och vad för datum som kan passa för ett dop. Alexander var ju 2 månader vid sitt dop lite drygt vilket var precis lagom. Så helst i juli. Då hinner vi komma ut med inbjudningar i skaplig tid men ändå att Jonathan inte är för stor.

Det var allt för den här dagen.
So long

Kommentera

