Om iden att försöka studera …

Idag har Jonathan fått besök! Farmor och farfar tittade in liksom faster med familj. Pärs syster hade ordnat med fika och allting, så himla snällt av er 🙂 Alexander fick massor av duplo vilket han blev överlycklig av, liksom han fick överta ett gäng böcker som både hans pappa och kusiner haft glädje av. Dessutom fick han en gosig älg/ren av farmor och farfar (det står happy horse på den men hästar har sällan horn så vi chansar som sagt på en älg eller ren).

Ja, hursom, ska lägga mig alledes snart. Tanken var att jag skulle plugga nu på kvällen och få lite avlastning. Men jag anser inte att stackars J ska ligga som ett kolli i en famn medan personen ugglar framför datorn och ger honom noll attention. Och eftersom det var precis vad som hände med ”avlastningen”, valde jag att stänga ner mitt och gosa med min underbara son istället. Datorn är liksom inte allt för mig, men jag behöver för att plugga. Vetenskapliga artiklar finns inte på annan ort tyvärr. Men som sagt, stänger ner mitt och låter Pär leka med alla sina hundra hemsidor och projekt och så vidare.

Så får väl plugga imorgon, om min andra hälft kan tänka sig att hålla sin dator avstängd och fortsätta jobba med alla projekt han ska göra en annan dag när jag inte har finalen på sista terminen kvar att kämpa med. Argh. Att vara tillsammans med en datanisse är inte bara fördelar.

Men jag är inte bitter…. inte alls.

Kommentera

