Veckans middagar

Kycklinggryta
Köttfärslimpa – denna blev det! Jättegod med zucchini och lök i!
Sprödbakad torsk
Ostsoppa med grönsaker
Kryddiga rullader

Hm, undrar vilken vi ska ta idag? Kanske inte kyckling, det åt vi igår…
Återstår helt enkelt att se 🙂

Morgonen har varit sådär kanon. Alexander var på gott humör, låg bredvid mig ca en halvtimma och myste innan klockan ringde. Inga problem vid frukosten eller med något annat. Vi gick ner till dagis hand i hand och Alexander pratade om sina bilar, traktorer och lastbilar. Samtalsämnet nummer ett! Vid dagis inga problem att lämna. Ibland vill unge herrn inte gå in. Någon gång har en snäll förskolepersonal klätt på sig och varit ute med honom en stund istället för att jag ska behöva bråka med honom, men idag gick det hur smidigt som helst 🙂 Fick puss o kram innan jag gick också, hihi. Älskar Alexander så! Önskar att han kunde vara på detta underbara humör varenda dag 😉

Idag blir det

– boka in respondentskap c-uppsats!
kolla igenom c-uppsatsen som är SEMINARIEKLAR nu samt konvertera den till pdf format så jag kan skicka in den till admininstratör
basgruppsplugg
sista titten på pedagogikexaminationen. Jag har sagt kanske tre gånger att jag är klar men är ändå inte helt nöjd. Så ska försöka få in det sista idag så får jag lov att vara nöjd sen.
tentaplugga

Mer än så tror jag inte att jag kommer att hinna med!

———–

Kväll nu!
Har pluggat klart det sista tror jag till basgruppen, så morgondagen kan ägnas åt att satsa på omvårdnadsexaminationen istället. Känns skönt att jag har koll på min lilla skola =D
Köttfärslimpan blev kanongod. Dock får vi ju för 2 portioner nu och jag kan väl lätt påstå att det INTE var två väl tilltagna portioner som där blev. Men jag & Pär kan behöva lära oss att inte äta så hästmycket mat. Ja, sen delar vi visserligen maten på tre också men ändå. Definitivt ingen matlåda iallafall! Men vi får se hur det blir, blir det pyttelite mat varje dag måste vi få tag på matlådor på något annat sätt.

Nog om det.
Nu är jag nöjd med min insats för dagen iallafall!

Kommentera

