Pedagogik, tillväxt-UL och annat

Jag är NÄSTAN klar med pedagogikuppgiften, halleluja. Att sitta i skolan idag gjorde susen. Fick massor gjort, trots att det blev lite hattigt eftersom jag var tvungen att åka till Vrinnevi för att gå på tillväxtultraljud. Kan tala om att J VERKLIGEN ligger med huvudet nedåt, så långt ned att barnmorskan hade svårt att mäta. Det KÄNNS kan jag då också tala om. Aj aj aj vad ont jag har när jag suttit en stund och ska upp och gå igen. Jaja, iallafall så följer J sin kurva och vikten var som den skulle. Blir nog mellan 3,5-4 kg bebis som kommer ut. Alexander vägde ju 3190g och andra barnet väger oftast (om inget annat påverkar) mer så jag tippar på runt 3,5 kg.

Blodtrycket var finemang, ingen protein i urinen heller =D fast ska väl inte ropa hej än. Det var ju först när jag var på US i v. 40 – dvs nästa onsdag, som de upptäckte mitt superhöga blodtryck och först då stickorna visade protein i urinen. Men jag hoppas att det ska vara bra nästa vecka också. Nästa vecka ska vi alltså in till US för bedömning. Om allt ser bra ut får jag gå till BF, inte längre, men till BF iallafall, sedan vill de sätta igång mig. Inga hemligheter här. Blir lite bökigt att ta med sig allt nästa vecka IFALL jag blir igångsatt då, men vi ska få låna bil så det löser sig. Men jag fortsätter förstås hoppas att det ska komma igång av sig självt innan dess.

Imorgon är jag och Alexander LEDIGA. Då ska vi åka in till Norrköping och fixa hans glasögon. En kudde har lossnat, samt att vi ska ändra hans skalmar eftersom de glider ner på näsan hela tiden. Han ska få som ”krokar” istället för vanliga skalmar så att de sitter mer fast bakom öronen.

Vi ska väl också handla lite inför nästa vecka. Jag och Pär har bestämt oss för att fortsätta med matro fast vi ska testa med enbart 2portionersleveransen istället. Lär bli mat över ändå känns det som. Åtminstone så att det räcker till oss. J ska ju förhoppningsvis ammas så bara för att vi blir en till behövs det ju inte mer mat (än).

Har ni några bra trick på saker man kan göra för att övertala bebisen att det är dags nu? =D

Kommentera

