Planteringsplaner

Vi har fått hjälp av Pärs pappa Eric att ragga tag i 5 st pallkragar. 4 lite större och 1 liten. Den lilla ska stå på framsidan och ha några fina plantor i sig, och de andra 4 ska bilda 2 stycken lite större ”krukor” där vi vill odla tomat, gurka, jordgubbar & morötter. Så när vi får pengar ska vi satsa litegrann på att inhandla allt som vi kommer att behöva för detta. Vet inte vad jordgubbsplantor ligger på, men moröttsfrön t.ex. är absolut inte dyra. Men kommer ju krävas en del jord osv. Så får också bli en dag när vi kan låna ”blå faran” eller om mamma eller pappa kommer upp på besök så vi kan utnyttja deras bilar 😉

Ska bli skojigt iallafall. Hoppas att vi kan skaffa sandlådan samtidigt då – tack Kerstin för tipset om vart vi kan ragga sand!

Snart blir det promenad ner mot Pärs föräldrar för lite påskfirande och så firande av Pärs pappa som fyllde år i slutet av mars. Ska bli skönt att komma ut i solen lite och att röra på sig. Sen igår kväll verkar J ha bestämt sig för att kräva ännu mer plats i mitt bäcken så nu har jag fått tillbaka det där onda om jag sitter för länge. Det försvinner ju efter några minuter när jag har gått, men igår satt jag i soffan och sydde lite för länge och kunde knappt ta mig upp sen haha 😉 smidiga Elin med andra ord.

Hoppas att ni haft en bra påsk! Jag kan inte klaga, tycker det är så mysigt att ha Pär hemma på lite långledigt och vi har hunnit med mycket. Det är ju nu och kommande månader som vi uppskattar att vi flyttade till radhus med tomt allra mest, när vi kan vara UTE och ändå vara hemma.

Lite bilder kommer senare under kvällen hoppas jag =D
Kram

Kommentera

