Matro & annat

Först annat.
Fortfarande lugnt på magfronten. 😉 eftersom jag ju blev igångsatt med Alexander i v. 39+0 så vet jag inte riktigt när kroppen skulle ha tyckt att det var dags men jag tycker att den kan tycka så NU. Eller okej. Att föda barn på en fredag är ingen höjdare, inga doktorer på helgerna och så måste jag stanna på US längre än nödvändigt. Måndag är en bra dag. Det säger vi!

Typiskt att det börjar bli mulet nu, annars har ju förmiddagen varit kanonfin. Jag och Alexander har varit ute lite mer än en timma, han är himla glad att äntligen kunna få leka på lekplatsen igen. Snön smälter bort med en rasande fart, det gillar jag =D därefter krävdes det ingen längre stunds övertalning innan han snällt la sig i sin säng och somnade som en sten. Har passat på nu under de 20 min som gått sen han somnade att göra iordning en omelettsmet. Hade förstås glömt att sätta på värmen och bara vridit på graderna på ugnen, så när jag skulle ställa in den blev jag minst sagt snopen av att ugnen var så kall. Men nu är den lagom varm. =D

Ja, Matro alltså. Vad är detta? Det är något som svärföräldrarna testat som vi också tänkte göra nu. Företaget levererar mat för 5 middagar på måndags kvällen hem till dörren. Torsdagen innan får vi veckans meny och en lista på vad vi behöver handla hem själva (basvaror). Tillsammans med maten kommer också recept till alla måltider. Man kan välja om man vill ha mat för 2 eller 4 portioner, vi väljer förstås 4. På måndag är det dags för den första av två prova-på-veckor. Vi tror att detta skall bli jättesmidigt och alla recepten osv är komponerade av en dietist så att det blir balanserade måltider. Dessutom kostar egentligen inte maten mer än vad vi skulle betalat i annat fall. 780 kr/vecka betalar vi. Det enda som kan vara kruxigt är om maten inte är så barnvänlig och Alexander vägrar äta det, men han brukar inte vara så kinkig. Så vi håller tummarna.

Om du blev intresserad kan du kika här

Menyn för v. 13 är som följer
Färsgryta
Sjömanstorsk
Skinkgryta
Rårakor
Ugnspasta

Jag återkommer under veckan med recept & betyg om ni är intresserade =)

Nu ska jag äta lite omelett!

Kommentera

