Johan Falk

Vi har nu tittat på den 4e filmen i serien om Johan Falk, eller 5e, beror ju på hur man ser det. ”Livvakterna” är ju faktiskt den första. Hursomhelst har vi alltså sett ”Leo Gaut” ikväll. En hemsk film men också väldigt bra gjord. Alla JF filmerna är jättebra. Roligt att de är inspelade i Göteborg också.

Nu ska vi sova dock. Skola imorgon. Vi ska ha föreläsningar om ”Sjukvårdskatastrofberedskap” och ”traumatologi” med våra kära ambulanskillar som haft HLR med oss sen vi var små T1:or. Syrran, det är alltså med M’s brorsa 😉 aka Prinsen av somliga på uni. Många som tycker han tydligen är snygg, därav namnet.
Jag tänker nog inte riktigt så.

Bebis har börjat sparka riktigt rejält nu & jag har börjat få ont i mitt bäcken. Inte så farligt, men det känns, så jag undrar om h*n redan börjar lägga sig tillrätta, en sisådär 10 veckor i förväg.


Att handla till Pär idag gick KANONbra. Han är 3 par byxor & 1 snygg kavaj rikare. Alltsomallt gick det på drygt 1000 kr, men han hade ju presentkort så fick han resten av mig (hela 86 spänn, visst är jag generös?!)

Vi badade ju också och det var jätteroligt. Emellan all trots så älskar jag åldern Alexander är i ny och det är så underbart. Nya ord bubblar fram varje dag, han pratar mer och mer. Han visar visst empati och omtanke om andra, han vill kramas, pussas och att mamma ska bygga Brio-tågbana med honom.

Det är min grabb det! Sen får dagis säga precis vad de vill. Alexander är den finaste grabb jag vet och jag blir gråtfärdig av lycka för att jag får vara hans mamma, för att han kom till oss. Min fina skatt!

Mamma älskar dig, Alesan-san!

2 responses

Kommentera

